Avatar billede larsini Seniormester
07. maj 2014 - 16:39 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

Har jeg fået en trojan ???

kører win7 siden modellen kom frem. på det sidste har min pc kørt råddent. f ex når jeg i windows live mail vil besvare en mail åbner programmet vinduet i 2 eller 3 eksemplarer.
jeg gik 3 mdr tilbage og kørte en genopretning, det hjalp ikke.
kørte en dyb virus scan med microsoft security essentials, vel nok ikke det mest effektive?? men det har da fungeret hos mig i mange år, og MSE fandt denne:

http://gupl.dk/710273/

som jeg har slettet som microsoft har beskrevet man skal gøre - men problemerne fortsætter. og ccleaner kan overhovedet ikke se nogen fejl nogen steder...!!!! og det er usædvanligt.

hvad skal jeg prøve at rense med ???
Avatar billede Poko1 Ekspert
07. maj 2014 - 17:02 #1
Disse trin bruger jeg når jeg får en Langsom PC. På bordet!
Første trin vælg overflødige programmer fra i opstarten!
http://gratisupload.dk/vis_billede/709844/
Her er en vejledning til brug af Ccleaner & Defraggler
http://gratisupload.dk/vis/709845
Og her den Kraftige N-Cleaner.
http://gratisupload.dk/vis/709846
Avatar billede Poko1 Ekspert
07. maj 2014 - 17:38 #2
Det var måske også en god ide at køre disse.
Hvis du har sådant skidt på Din Pc. Skal du køre Adwcleaner Og Malwarebyte !
http://general-changelog-team.fr/fr/downloads/finish/20-outils-de-xplode/2-adwcleaner
link til malwarebytes m/Vejledning
http://udenvirus.dk/malwarebytes-anti-malware/
Avatar billede larsini Seniormester
07. maj 2014 - 17:41 #3
yeps det er jeg med på altsammen, lige bortset fra n-cleaner som jeg har aldrig har prøvet - vil gøre det nu (i morgen). men pudsigt er det da at ccleaner ikke finder et fnug, der plejer da altid at være noget at rense ud.
det er da en grum melding MSE kommer med?
melder mig i morgen.
tak for hurtigt svar.
Avatar billede larsini Seniormester
07. maj 2014 - 17:47 #4
din #2 havde jeg ikke modtaget/læst da jeg sendte min #3 - så mere arbejde venter ;-)

tak for input
Avatar billede Poko1 Ekspert
07. maj 2014 - 17:51 #5
Ok Har kun haft MSE siden start og aldrig haft virus på mine PC.er
Avatar billede Slettet bruger
07. maj 2014 - 18:46 #6
#2 Malwarebytes Anti-malware 1,75, version !!

Vejledning til malwarebytes 2....
http://www.eksperten.dk/guide/1605

#3 ncleaner ville jeg holde mig fra.

men pudsigt er det da at ccleaner ikke finder et fnug, der plejer da altid at være noget at rense ud.

Ccleaner ryder op på harddisken og i regeistringdatebasen, den finder ikke virus.

kørte en dyb virus scan med microsoft security essentials, vel nok ikke det mest effektive?? men det har da fungeret hos mig i mange år

Selv Microsoft anbefaler at man bruger noget andet end deres egent MSE.
http://www.pcpro.co.uk/news/security/384394/microsoft-security-essentials-is-designed-to-be-bottom-of-the-antivirus-rankings
Avatar billede Poko1 Ekspert
07. maj 2014 - 20:04 #7
#6 jeg kunne utroligt godt tænke mig en dokumentation for af hvilken grund?
ncleaner ville jeg holde mig fra.
Jeg har nu brugt denne Cleaner i flere år uden nogensinde at have haft problemer med den.
Jeg har også fået positive meldinger her på Eksperten!
Avatar billede milter Ekspert
07. maj 2014 - 21:07 #8
Er du helt sikker på, fejlen ikke ligger i din mus?

Hvilke andre problemer har du, udover at Live Mail åbner flere vinduer?
Avatar billede larsini Seniormester
08. maj 2014 - 08:50 #9
mus - godt tænkt milter - mus har fulde batterier, men når jeg enkeltklikker på et ikon på skrivebord ja så åbnes det pågældende program, og når jeg enkeltklikker på en modtaget mail så åbnes mailen i nyt vindue - har netop sat ny mus på pc'en og så ophører nævne adfærd - kan en mus slides op? eller ska den bare på ferie?

andre problemer - denne dukker op her til morgen når jeg starter word 2007 - har aldrig set den før, ikke noget problem som sådan men hvad filen sker der:

http://gupl.dk/710282/
Avatar billede larsini Seniormester
08. maj 2014 - 08:58 #10
siden mit indlæg #9 - har jeg nu fundet ud af, at nævnte fejlmelding har noget med avery label program at gøre, det har tidligere fungeret fint, men jeg sletter og installerer avery igen

tilbage er min nanomus som åbenbart er skurken!!!
Avatar billede larsini Seniormester
08. maj 2014 - 09:22 #11
mit #10 - hermed en fortsættelse:

jeg skal jo ikke afinstallere avery, det har jeg jo allerede gjort da jeg gik tilbage til et 3 mdr gammelt gendannelsespunkt. nu er ikke alen musen rundtosset  ;-)

jeg har nu lejet med musen, og den er faktisk ustabil med periodisk fejlfunktion - den bliver forfremmet til tv-mus eller osse kalder dens pension.

milter ta'r prisen så smid et svar, og så skal jeg iøvrigt køre et eller flere af de nævnte renseprogrammer

tak til alle for hjælp og interesse for sagen
Avatar billede Slettet bruger
08. maj 2014 - 10:10 #12
#6 jeg kunne utroligt godt tænke mig en dokumentation for af hvilken grund? ncleaner ville jeg holde mig fra.

Jeg skrev at jeg ville holde mig fra ncleaner, og ikke hvad du skulle. Jeg har oplevet ncleaner som
Avatar billede Slettet bruger
08. maj 2014 - 10:13 #13
et meget destruktiv program i til forskel til Ccleaner der kan udvides med CCEnhancer.
http://singularlabs.com/software/ccenhancer/
Avatar billede milter Ekspert
08. maj 2014 - 11:25 #14
Ja, mus kan med tiden blive ustabile. Min egen har et par gange haft symptomer, der ligner dine, og det er hver gang lykkedes mig at få den tilbage til sund stand igen med en adskillelse og total rengøring.