Avatar billede Brugersoren Nybegynder
05. maj 2014 - 09:55 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Der er problemer med dette websteds sikkerhedscertifikat

Når jeg forsøger at logge ind på min g.mail får denne: Der er problemer med dette websteds sikkerhedscertifikat.

Datoen på min pc er korrekt, så det er ikke problemet:)

Microsoft anbefaler:
1.I Windows Internet Explorer skal du klikke på Fortsæt til dette websted (anbefales ikke).

Der vises en rød adresselinje og en certifikatadvarsel.
2.Klik på knappen Certifikatfejl for at åbne oplysningsvinduet.
3.Klik på Vis certifikater, og klik derefter på Installér certifikat.
4.Klik på den advarselsmeddelelse, der vises, og klik på Ja for at installere certifikatet.

MEN: Installér certifikat er bare ikke en option.

Og så er jeg ligevidt.

Nogen der ved hvad det her drejer sig om - en virus?

Og hvordan kommer jeg videre?

Håber virkelig der er nogen derude som ved noget, der kan bruges til noget :)
Mvh Søren
Avatar billede repox Seniormester
05. maj 2014 - 10:20 #1
Screenshot?
Avatar billede chalde Seniormester
05. maj 2014 - 10:32 #2
Er Windows fuldt opdateret?
Avatar billede claes57 Ekspert
05. maj 2014 - 10:35 #3
vedr screenshot - det kan du ikke viser herinde, men upload til fx gupl.dk og send link herind.
Avatar billede Brugersoren Nybegynder
05. maj 2014 - 11:42 #4
Tak til alle.
Men problemet synes at være løst for mit vedkommende, idet jeg opdagede at mit C drev var overfyldt og efter at have skubbet 5 GB over på D drevet, kører alt bedre. Mailen virker igen uden den irriterende side: Der er problemer me...

Jeg kørte også Microsoft Security Essentials scan og oprettede et gendannelsespunkt, hvis den finder på at komme igen. Ikke at jeg ved om det virker.

Endelig downloadede jeg Google Chrome, selv om jeg fortætter at bruge den gamle version, fordi den er mærkeligt nok er den hurtigste og derfor den jeg har mest tillid til.

Jeg er desværre ret sikker på at det ikke er sidste gang jeg har set noget til "Der er problemer med dette websteds sikkerhedscertifikat", den har det med at dukke op med jævne mellemrum og altid umiddelbart efter en opdatering fra Microsoft.

Kommer den igen og ovennævnte fremgangsmåde ikke virker, kan vi måske fortsætte tråden. Jeg lader den hænge for nu. Tak.

Hilsen Søren
Avatar billede Brugersoren Nybegynder
05. november 2014 - 10:51 #5
Så deee...