Avatar billede Rune Sommer Mester
04. maj 2014 - 21:14 Der er 8 kommentarer

Farveprinter søges: test og guides ønskes.

Jeg søger en farvelaserprinter i den relativt billige ende: op til 3.000 kr. Jeg synes bare ikke jeg kan finde nogle tests der er gode mht. farvelaserprintere; ergo ved jeg ikke hvad jeg skal kigge efter.

Når jeg nu ER på udkig efter ny printer, så kunne jeg også godt tænke mig at den kunne printe PDF-dokumenter rigtigt. Jeg tænker at der er noget med... hedder det PLC5 og PLC6, eller noget i den stil - og den kommende printer må gerne kunne finde ud af hvad der passer bedst. Det handler om at nogle PDF dokumenter bliver ret grynede, selvom dpi er sat til 1.200, og på andre printere bliver dokumentet ikke grynet at se på. Noget med konvertering eller så'n.

Er der nogen der kan give links, håndsrækning eller andet der kan guide mig i den rigtige retning?

Mvh. Rune.
Avatar billede tiger_dk Mester
04. maj 2014 - 21:58 #1
vi sådan en farverlaser printer her: Canon i-SENSYS MF8080Cw
http://www.canon.dk/For_Home/Product_Finder/Multifunctionals/Laser/i-SENSYS_MF8080Cw/

Den opfylde de krav som du stiller i dit spørgsmål, vi har været rigtig godt tilfreds med den !
Avatar billede tiger_dk Mester
04. maj 2014 - 22:07 #2
det var den her i stedet: Canon i-SENSYS

MF8280Cwhttp://www.canon.dk/For_Home/Product_Finder/Multifunctionals/Laser/i-SENSYS_MF8280Cw/

jeg skrev forkert !

http://www.edbpriser.dk/all-in-one/canon-i-sensys-mf8280cw-id-7273907.aspx?q=canon+i-sensys
Avatar billede Rune Sommer Mester
04. maj 2014 - 22:26 #4
Det lader til at være et godt bud. Den er dog en anelse stor.
Ligger den i top i nogle tests, eller er det blot din subjektive vurdering/test af printeren?
Avatar billede tiger_dk Mester
04. maj 2014 - 22:57 #5
det er min vurdering af printeren, jeg er rigtig godt tilfreds med den, den kan anbefaledes !
Avatar billede ole_madsen Ekspert
05. maj 2014 - 15:05 #6
Jeg har ikke fulgt med "hjemmemarkedet" de sidste mange år, så jeg vil ikke anbefale specifikke modeller eller producenter - jeg tror i bund og grund ikke der er den store forskel i dag, andet end på prisen af forbrugsstoffer... - så det er her du skal undersøge prisen pr. side - ikke på indkøbet af printeren. Men da tommelfingerreglen "dyr i indkøb, billig i drift" stadig gælder, finder du næppe de helt billige forbrugsstoffer.

Men mere ang. PDF dokumenter - jeg har de sidste mange år ikke set problemer med udskriften af PDF dokumenter, med mindre der var en fejlinstalleret driver.

Hvis du vil være 100% sikker på kompatibilitet, skal du gå efter printere der printer PostScript (PS). Det er oprindelig opfundet af Adobe, og er i bund og grund identisk med PDF formatet.
De fleste printere der kan PostScript kan så normalt også tolke PCL sproget (som blev opfundet af HP). Men det modsatte er ikke altid tilfældet.
Jeg ville selv altid vælge en priner der kan både PCL og PS.
Avatar billede Rune Sommer Mester
05. maj 2014 - 21:42 #7
Ole_madsen - det var lige præcis sådan noget PDF, PCL og PS jeg søgte efter.
Og du har jo nok ganske ret i, at det er forbrugsstofferne der er værd at kigge efter priser på.
Avatar billede Rune Sommer Mester
31. oktober 2014 - 00:28 #8
Tror det er tid til at lukke dette spørgsmål.
Tak for alle de gode kommentarer.

Der uddeles points til dem der lægger et svar inden for en uges tid.

Mvh. Rune