Avatar billede himmelfisk Nybegynder
03. maj 2014 - 19:09 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Internet/netværk langsomt på én computer

Jeg købte for en måneds tid siden en MSI GX70.

Den har hele tiden kunnet bruge hele min forbindelse 30/6. Men nu er den begyndt kun at kunne bruge mellem 4 og 10 Mbit. Uanset om det på www.yousee.dk/hast www.speedtest.net eller via torrent.
- Problemet er der både på det trådsløse men også hvis jeg bruger kabel!

Min anden bærbar fungere fint og har prøvet at koble den til et andet net og anden router hvor problemet stadig er der.

- Når jeg installerer driver på ny kan den hente på fuld knald i et kvarters tid hvorefter den falder igen.
Jeg har netop formateret uden at installere ny driver, der var der fuld knald på i 15-20 minutter hvorefter den faldt igen.

Både før og efter formatering har jeg scannet med CCcleaner, Malwarebytes, AVG, Kaspersky, Trendmicro Housecall, Microsoft Security Essentials, + Div. rootkits scannere.

- Kan det virkelig være en Hardware fejl?

Alle inputs skal være mere end velkomne.
Avatar billede dsane Praktikant
04. maj 2014 - 20:22 #1
Det er softwaren til netkortet som driller. Den skal afinstalleres, og kun de "rå" drivere til netkortet skal installeres.

Se løsningen i MSI's forum her: https://forum-en.msi.com/index.php?topic=178064.0
Avatar billede himmelfisk Nybegynder
04. maj 2014 - 21:03 #2
Hvordan fandt du ud af det? - Noget du har læst et sted og tilfældigvis kunne huske, er bare imponeret, for tror det har hjulpet!
- Havde dog ikke installeret den bigfoot driver, men fjernede den jeg havde fra MSI af og opdaterede med den der var lagt ind.

TUSIND TAK :)!
Avatar billede himmelfisk Nybegynder
04. maj 2014 - 21:47 #3
Der var jeg lidt for hurtig, den er faldet ned i hastighed igen, ligesom flere andre på det link beretter om..Øv :(
Avatar billede dsane Praktikant
05. maj 2014 - 00:10 #4
Har haft det samme problem med et MSI board. Havde tjekket en million ting på netværk, IPv6 etc. etc. etc. Det løste sig først da jeg fik nye drivere installeret.

Ærgeligt, at det ikke løste dit problem, men jeg tror stadig det er netkortet som giver problemer. Har du sørget for at fjerne de oprindelige drivere helt - altså med det værktøj som MSI stiller til rådighed.

Og lige en sidste ting som du også kan forsøge. Gå ind i avancerede indstillinger for de netkort og disable faciliteter. Det er altid noget af et puslespil hvilke der får systemet til at køre. Alt hvar der har med strømbesparelse og green technology at gøre er ofte noget skidt.

Træk bare mine point bort igen - og giv den til den som finder det helt rigtige svar.