Avatar billede dudu Nybegynder
30. april 2014 - 17:16 Der er 5 kommentarer

Opgave

hej

jeg har en opgave hvor jeg skal beskrive et billede og jeg  ved ikke helt hvordan jeg skal beskrive hvad der sker

og billedet kan i se her :
http://cmairscreate.com/webPageRequest.html
30. april 2014 - 18:29 #1
Client-Server setup, med et 2 tier backend. Frontend webserver til at håndtere incoming requests og en application server som interpreter/compiler server side script samt trækker data fra en database.

Web serveren kan være IIS, Nginx, Apache, G-WAN...

Application serveren kan være til PHP (PHP.net engine, HHVM aka HipHopVM, PH7 Engine, Zend Server, PHP-FPM), Coldfusion, Java, .Net, Mono (.Net på Nix systemer)...

Database serveren kan være MySQL (MySQL, MariaDB, Percona, TokuDB, Drizzle...), MSSQL, PostgreSQL, Oracle, MongoDB, Riak, Cassandra, MemSQL...

Noget i den dur vil jeg gætte på, dog mere udpenslet.
Avatar billede dudu Nybegynder
30. april 2014 - 19:39 #2
jeg skal have en forklaring på hvad der sker
30. april 2014 - 20:30 #3
En klient "ringer op" til en server (server = tjener) for at få indhold (hjemmeside, video, filer...), serveren behandler forespørgslen og sender et svar retur.
Avatar billede dudu Nybegynder
02. maj 2014 - 14:49 #4
kan du ikke uddybe dig  lidt mere ??
02. maj 2014 - 16:53 #5
Nej, da det ville være dte samme som at lave opgaven.

http://en.wikipedia.org/wiki/Client%E2%80%93server_model