Avatar billede donut Nybegynder
29. april 2014 - 11:03 Der er 2 kommentarer

Indesign - redigere i bogkapitler uden, at tekst rykker sig i forhold til billeder

Hej

To spørgsmål til InDesign:

1) Hvordan kan jeg redigerer i teksten uden at rykker teksten sig i forhold til billederne, idet billederne synes at være 'låst'?

2) og - kan man 'låse' sider, således at eksempelvis kap. 10 altid starter med den samme tekst, billede osv, også selvom jeg redigerer i kap. 9.
Avatar billede donut Nybegynder
29. april 2014 - 11:34 #1
Hej igen

- tror måske jeg har fundet noget af løsningen. Har det ikke noget med 'Allow document pages to shuffle' - som skal være inaktiv?
Avatar billede prodic Mester
29. april 2014 - 12:11 #2
Med hensyn til pkt. 1 så bør det være muligt såfremt du laver dine billeder som "anchored objects". Så vil de flytte med evt. tekstjustering og bibeholde deres placering i henhold til teksten/indsættelsespunktet

Hvad angår pkt. 2 så bør det være muligt. Har dog ikke en mulig løsning på det problem.

Allow Document Pages to Shuffle betyder bare at du frit kan rykke rundt på siderne og bør - som jeg læser problemet - ikke være det du leder efter.