Avatar billede hkprofil Forsker
28. april 2014 - 08:53 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

Genfinde dokumenter - HJÆLP!!!

Jeg laver back-up via syncToy, men har tilsyneladende, lavet en fejl så alle mine dokumenter er slettet. De ligger ikke i papirkurven? er der nogen der kan hjælp mig, om de kan ligge andre steder?? Jeg bruger windows 7 og er IKKE it-kyndig, hvilket forstås.
mvh
Avatar billede repox Seniormester
28. april 2014 - 08:56 #1
Jeg har selv været rigtig glad for Piriforms Recuva:
http://www.piriform.com/recuva

Det er ret simpelt og effektivt.
Avatar billede hkprofil Forsker
28. april 2014 - 09:18 #2
Er det dyrt?
Avatar billede repox Seniormester
28. april 2014 - 09:33 #3
Nej, det er gratis.
Avatar billede hkprofil Forsker
28. april 2014 - 15:22 #4
Skal jeg Downloade fra
      FileHippo.com eller
      Piriform.com  ?
Avatar billede repox Seniormester
28. april 2014 - 15:37 #5
Piriform
Avatar billede hkprofil Forsker
28. april 2014 - 15:50 #6
Det er rigtig pænt af dig at hjælpe, men pyh-ha hvad skal jeg efter jeg har fået programmet ned? Er skrækslagen for, om jeg kommer til at slette mere :-(
Avatar billede hkprofil Forsker
28. april 2014 - 15:56 #7
OK jeg har fået startet søgningen :-) ser frem til resultatet!
Avatar billede kurtba Ekspert
29. april 2014 - 01:37 #8
Nu håber jeg, at du har fundet dine dokumenter, men vil dog lige anføre, at som udgangspunkt må man aldrig installere noget som helst på en pc, hvor man har mistet filer. Heller ikke et redningsprogram, med mindre filerne ligger på en anden partition end den, man installerer på.
Der er stor risiko for, at det program man installerer overskriver de ledige områder, hvor de filer ligger man leder efter, og derved bliver de stort set umulige at redde.
Så den bedste løsning er at tage hd ud og få den undersøgt via en anden pc, hvor man forinden har installeret redningsprogrammet.
I det hele tage skal man undgå at bruge den pgl. pc, idet der bare under opstart laves midlertidige filer til diverse formål, og som man risikerer overskriver de filer, man leder efter.
Avatar billede hkprofil Forsker
29. april 2014 - 07:23 #9
#8 tak for tilbagemelding, men som du nok kan regne ud, lidt for sent, da jeg er i fuld gang med at søge mine slettede filer via Recuva. Det er dog ikke lykkedes endnu, da den i første omgang stod en hel dag + en hel nat og derefter annullerede jeg. Nu forsøger jeg med enkelte filer, dog har jeg kendskab til en bestemt fil jeg MANGLER, og den er der ikke? så jeg er ikke helt glad endnu :-(
Avatar billede hkprofil Forsker
29. april 2014 - 09:33 #10
Repox! Nu har jeg gendannet og der er også kommet en del filer ind, det er dog svært at huske lige p.t. hvilke der mangler. Men der er 2 MEGET VIGTIGE Excel filer der mangler, er der mon en specifik måde jeg kan søge på dem?
Avatar billede hkprofil Forsker
29. april 2014 - 21:08 #11
Håber på hjælp, jeg er virkelig ilde stedt :-(
Avatar billede kurtba Ekspert
29. april 2014 - 21:54 #12
Der er umiddelbart en løsning - hvis ikke det er for sent.
Harddisken skal tages ud og så skal den tilsluttes en anden pc, hvorfra man så kan prøve at scanne med diverse gendannelsesprogrammer. Selv om et program ikke finder noget, kan man være heldig, at et andet kan, men da du efterfølgende har installeret et program og bruger pc.en stadigvæk, så bliver chancen mindre og mindre.
Det er ærgerligt, at du fik det råd om at installere et redningsprogram på samme pc, som du havde problemet, da det simpelthen er det værste man kan gøre, inden man skal forsøge at genskabe filer. Kun hvis man med sikkerhed ved, at filerne man søger ikke ligger på systemdrevet, må man bruge denne metode.
Da du har fundet andre filer, men ikke de mest nødvendige, ser det noget sort ud for dig.
Avatar billede hkprofil Forsker
13. maj 2014 - 08:40 #13
Da jeg desværre ikke kunne bruge det i foreslog, opsøgte jeg en "prof" som skulle ha' kr. 5000,- for at gendanne 1 fil. Det valgte jeg at sige nej-tak til. Dernæst fandt jeg en anden på nettet som tog kr. 300,- og gjorde, for mig, det samme som jeg havde gjort én gang med Recuva. Desværre fandt heller ikke han filen, så nu må jeg acceptere at den bare er VÆK :-(
Ellers mange tak for jeres respons.
mvh
hkprofil