Avatar billede richardjensen Seniormester
26. april 2014 - 20:36 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Drilagtig printer

Min printer (HP PSC 2355 ) kan være ganske drilagtig -uanset om det er en blækpatron, den har kørt med et stykke tid eller en ny patr.
melder 'Fjern og kontroller blækpatron '.
Findes der midler mod den slags unoder ?
Jeg forestiller mig, at der er 'signallinier'/ledere fra patroner til styreprintet, og at man så ved at afbryde/kortslutte bør kunne få printeren til at opfatte 'alt ok'.
Efter min mening strider det mod alm. sund fornuft,at der skal være 2 patroner isat for at gøre det muligt bare bruge den ene.
? Input ?
26. april 2014 - 23:04 #1
Har du prøvet at sætte udskriften til sort/hvid?

Simplificeret så virker de fleste inkjet printere ved at patronen får strøm, som så får "dyssen" i patronen til at åbne et X antal gange i X antal tid for at danne området med den farve.

Så at kortslutte patronen vil bare få printeren til at lukke alt farven ud i en kontinuerlig strøm, plus jeg tror det umiddelbar ville være svært at finde den del af patronens kreds som håndtere måling af blæk niveauet.

Animation af hvordan en inkjet patron virker:
https://www.youtube.com/watch?v=CFuNd3LqsIc
Avatar billede richardjensen Seniormester
27. april 2014 - 17:42 #2
Tak for svaret, i mellemtiden har jeg på forskellig måde at afhjælpe problemet,og nu lader det til at virke.
Dels fandt jeg ud af,at man på printerens manøvretaster kan komme ind i diverse hjælpeprogrammer, man ikke ser til daglig, og dels fandt jeg ud af, at man hos HP kan komme ind i nogle teste/hjælpeprgrammer.