Avatar billede todd24 Nybegynder
15. april 2014 - 23:06 Der er 17 kommentarer og
1 løsning

Spillebærbar

Hejsa

Jeg skal ud og købe en ny bærbar, da min gamle stationær stoppede med at virke, og efter den havde opført sig åndsvagt de sidste 2 år med konstante disconnects fra internettet midt i spil m.v gik den død.

Så jeg vil have en bærbar eller en all-in-one denne gang, da jeg er blevet træt af pladskrævende og ledningsrodende desktop computers.. tanken er at købe en bærbar, og så koble min 27" monitor (1920x1080) til den via HDMI, og så bruge min steelseries mus og keyboard til spil, ellers alternativt købe en all-in-one computer til det hele.

Jeg har kigget på følgende, syntes dog at udvalget er meget begrænset..

http://www.dustinhome.dk/product/5010755535/asus-n56jr-ci7-2-4-12gb-750-8gb-ssd-gtx760m-fhd-15-6-w8/?gclid=CKnkif7O4b0CFeLVcgodjbsAtQ&s=c&c=1#intcmp=con_con

Jeg har også kigget på nogle macbook pros, men udover de er enormt  dyre, så er det ikke lykkedes at finde nogle med et GTX grafkkort, udover den store imac på 27" som er en all-in-one, og som koster alt, alt for meget (omkring 16k) og selvom jeg har pengene syntes jeg det er alt for sindsygt at bruge så mange penge på computer..

Kom frisk med inputs..
Avatar billede todd24 Nybegynder
15. april 2014 - 23:30 #1
Jeg skal nok lige tilføje følgende at spillene som jeg spiller er Left 4 Dead, Warcraft 3, Diablo 2/3, CS:GO, Age of Mythology/Age of Empires 2:HD, så som det kan ses er det ikke de mest krævende spil..

Og så er følgende producenter/butikker blacklistet, inkl. Dell (fusker firma, har tidligere været i kontant), Fona samt Proshop, så det skal helst ikke være fra disse butikker.. På forhånd tak for hjælpen.
Avatar billede Slettet bruger
16. april 2014 - 09:09 #2
Jeg ville nok tage https://www.komplett.dk/asus-g750jm-173-full-hd/808358 med den helt nye haswell GPU. Plus at denne bærbar nok ikke vil overophede.
Avatar billede hoeeg87 Nybegynder
16. april 2014 - 16:40 #3
Du mangler HP på din blacklist, det er noget værre skrammel!
Avatar billede Slettet bruger
16. april 2014 - 17:09 #4
HP er da ikke noget være skrammel, der er intet i vejen med min HP.
Avatar billede hoeeg87 Nybegynder
17. april 2014 - 14:34 #5
Jeg kunne aldrig i mit liv, finde på at købe en HP til gaming. De HP maskiner jeg kender, har det med at overophede og fryse fast.

Todd24 - Asus som du selv kigger på, det er en hårdfør maskine. At de kommer installeret med en masse crapware, det er så en anden sag.
Avatar billede Slettet bruger
17. april 2014 - 20:18 #6
Når, min HP overopheder eller fryser ikke når jeg spiller BF3 eller 4.
Avatar billede todd24 Nybegynder
25. april 2014 - 13:37 #7
hvilken hp har du?
Avatar billede Slettet bruger
25. april 2014 - 15:15 #8
En ældre en, man sikker nok ikke kan købe længere http://h10025.www1.hp.com/ewfrf/wc/document?docname=c03406605&cc=dk&dlc=en&lc=en
Men den Asus jeg linkede til vil være et godt valg.
Avatar billede todd24 Nybegynder
25. april 2014 - 16:25 #9
hmm syntes ikke at dine grafikkort ser særlig imponerende ud, er du sikker på at den kan spille spil som csgo og bf4 i full hd?
Avatar billede Slettet bruger
25. april 2014 - 18:38 #10
http://www.notebookcheck.net/NVIDIA-GeForce-GTX-860M.107794.0.html 860m Kan næsten trække BF4 på ultra FullHD. Kig længere nede.
Avatar billede todd24 Nybegynder
26. april 2014 - 13:29 #11
ja GTX860m er også et high end kort, men syntes der står at din bærbar bruger AMD Radeon HD 7660G + 7670M Dual GPU (1 GB DDR3 dedicated).
Avatar billede Slettet bruger
27. april 2014 - 12:34 #12
Ja det er min HP, som slet ikke er high end. Mit grafikkort i bærbaren er slet ikke halvt så godt som 860m.
Avatar billede todd24 Nybegynder
28. april 2014 - 20:15 #13
men alligevel kan den køre BF3 og 4?

Tænker lidt det måske slet ikke er nødvendigt med så dyr en bærbar som den du linker til, da de spil jeg spiller er knapt sp krævende som BF4
Avatar billede Slettet bruger
29. april 2014 - 22:34 #14
Det var bare fordi du selv linkede til en dyr en.
Jeg har lige kigget rundt igen og fundet nogle billigere som nok ikke var udkommet da jeg kiggede første gang.
Den ene er en 15.6 tommer og den anden 17.3
Jeg kan ikke rigtig se forskellen ellers mellem dem, men hvis jeg var dig ville jeg nok lige tilføje: WD 1000GB monteret som ekstra disk (Disk 2) Og hvis du engang kommer til at video redigere eller photoshop osv. vælge i7.

http://www.mm-vision.dk/vision-s-series-s4768-17-3-baerbar
http://www.mm-vision.dk/vision-s-series-s4568-15-6-baerbar

Jeg ville bruge den ekstra harddisk til spil, billeder, videoer osv. hvis du altså til vælger den med, fordi 240gb SSD er ikke for meget plads.
Avatar billede todd24 Nybegynder
30. april 2014 - 03:16 #15
Jeg skal ikke have mm-vision, det skal være noget ordentligt kvalitet, og så helst fra en anerkendt producent.
Avatar billede Slettet bruger
30. april 2014 - 15:13 #16
Når ok, så er vi tilbage til http://www.wupti.com/produkter/computer-og-it/computere/baerbare-computere/msi-ge60-2pc-016xne
eller Acer, selvom de ofte er varme for det meste CPU'en ellers kan du undervolt den for at sætte temperaturen lidt ned. https://www.komplett.dk/acer-aspire-v3-772g-173-fhd-mat/810374
Avatar billede todd24 Nybegynder
29. juni 2014 - 07:56 #17
acer skal jeg ikke have, det er virkelig et skidt mærke
Avatar billede todd24 Nybegynder
09. august 2014 - 11:05 #18
lukkes