Random problem
Hej derude, kan I hjælpe mig lidt. Jeg ønsker at generere 10 forskellige numre som jeg henter gennem funktionen gn.Result() i en anden klasse.Problemet er dette returner 10 ens numre. Det lykkedes hvis jeg omskriver til det sidste eksempel, men vil gerne vide hvordan man henter gennem uden omskrivning af GetNumber klassen. Har søgt på nettet og brugt mange timer på finde en løsning selv, jeg må være tæt på :)
//ved klik genereres 10 forskellige numre
private void button1_Click(object sender, EventArgs e)
{
GetNumber gn = new GetNumber();//objekt af klassen GetNumber
int[] times = new int[10];
for (int i = 0; i != times.Length; i++)
{
times[i] = i + 1;
listBox1.Items.Add(times[i] + " result: " + gn.Result());//kald Result() gennem objekt gn
}
}
class GetNumber
{
private Int32 number; //field
Random rd = new Random();
public GetNumber() //constructor
{
RandNumber();
}
public void RandNumber()
{
number = rd.Next(1, 10);
}
public Int32 Result()
{
return number;
}
}
----------------------------------------------------------------
//Virker hvis GetNumber omskrives til nedenstående:
class GetNumber
{
private Int32 number; //field
Random rd = new Random();
public GetNumber() //constructor
{
Result(); //kald på Result() i stedet for RandNumber()
}
//public void RandNumber()
//{
// number = rd.Next(1, 10);
//}
public Int32 Result()
{
return number = rd.Next(1, 10);
}
}