Avatar billede manutddp Nybegynder
04. april 2014 - 10:02 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Grupper i Pivottabel

Hej

Jeg har oprettet en Pivottabel med følgende Layout(landekode og varegruppering):

DK
Normal varer
Special varer
DE
Normal varer
Special varer

Som standard er disse grupper ikke foldet ud. Men hvis jeg f.eks under Tyskland ønsker at se varerne i Special varer klikker jeg på "+" før Special varer. Så bliver gruppen også foldet ud. Men mit problem er at det gør den så også under DK, hvilket jeg ikke ønsker??

Det skal nævnes at grupperingen af varer har jeg manuelt oprettet via grupperingsmuligheden i Pivottabeller.
Avatar billede prhan Juniormester
04. april 2014 - 10:47 #1
Har du i rækkenavne placeret kolonnerne i rækkefølgen:
Land
Vare?
Avatar billede sdh Mester
04. april 2014 - 12:14 #2
Du kan evt. lave en sammentrækning af landekode og Varegruppering i ny kolonne i dataarket. =(varegr.&"-"&landekode). Herefter benytte denne kolonne som række i stedet for varegruppering.
Avatar billede manutddp Nybegynder
04. april 2014 - 12:24 #3
prhan: Ja

sdh: Tak egentlig en god ide, men desværre har jeg lavet varegrupperingen direkte i pivottabellen, så den findes desværre ikke i dataarket.
Avatar billede sdh Mester
04. april 2014 - 13:26 #4
Du kunne måske uploade din fil til gupl.dk - selvfølgelig kun hvis data ikke er fortrolige. Så vil det være lidt lettere at hjælpe dig.
Avatar billede manutddp Nybegynder
04. april 2014 - 14:52 #5
http://gupl.dk/709299/

Kode 1234

Bemærk hvis man udfolder en varegruppe gør den det i begge lande.

Varegrupperingen er lavet direkte i pivottabellen
Avatar billede manutddp Nybegynder
29. april 2015 - 11:41 #6
lukker denne