Avatar billede boro23 Forsker
03. april 2014 - 18:24 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Slet række ud fra bestemt kriterie

Hej Eksperter, jeg har til min store skræk fundet ud af, at nogle brugere er kommet til at slette forkerte varenumre. Jeg vil derfor gerne bede om hjælp til en vba kode der kan forhindre dette. Har oploadet et eksempel med en forklaring. På forhånd tak.

http://gupl.dk/709233/
Avatar billede nielswb Novice
04. april 2014 - 11:07 #1
Hola
Denne kode virker i det ark du har uploadet. Koden skal ligge som makro i "Ark1".

Private Sub Worksheet_Change(ByVal Target As Range)

If ActiveCell.Row = 1 And ActiveCell.Column = 1 Then
    skal_fjernes = ActiveCell

    maxnr = Application.WorksheetFunction.CountA(Ark2.Range("A:A"))

    For t = 2 To maxnr
        If skal_fjernes = Ark2.Cells(t, 1) Then
            x = MsgBox("Vil du slette " & skal_fjernes & Chr$(13) & Chr$(13) & "Klik OK for at fjerne", vbOKCancel)
            Exit For
        End If
    Next

    If x = 1 Then
        Ark2.Unprotect
        Ark2.Cells(t, 1).EntireRow.Delete
        Ark2.Protect
    End If

End Sub
Avatar billede boro23 Forsker
04. april 2014 - 12:57 #2
Hej nielswb

Sådan, det virker perfekt, takker mange gange. Smider du et svar

God weekend.
Avatar billede nielswb Novice
04. april 2014 - 13:14 #3
Naturligvis...

Et svar!!!

God weekend i lige måde :)
Avatar billede boro23 Forsker
28. april 2014 - 08:58 #4
Hej nielsswb, din kode virker perfekt i de filer hvor der slettes i kol.A, ark2. Nu viser det sig at den vil ikke slette kol.D i ark2, selv om jeg har rettet det i koden. Vil du prøve at forklare hvad jeg gør forkert? Jeg opretter gerne et spørgsmål med point. på forhånd tak