Avatar billede amaliema Nybegynder
03. april 2014 - 10:45 Der er 3 kommentarer

ang. bil køb sammen

Hej.
Min kæreste står og skal købe en bil. vi har bolig lån sammen osv.
Jeg vil derfor høre om nogle ved om det er billigere hvis vi køber den sammen ?jeg kan dog ikke afdrage på den, da jeg er studerende. Han har en bil nu, og afdager og betaler alt til den selv.
mit spørgsmål er om der er besparelse hvis jeg også står på bilpapirerne til den nye bil ?
Avatar billede JakobBay Nybegynder
03. april 2014 - 10:55 #1
Det er ikke billigere mht billånet, dog er der større chance for at I får godkendt finansieringen, hvis I er 2 der skriver under på det.
Der hvor det kunne være en fordel, er hvis en af jer er erfaren billist, og dermed Elite billist. Så kan I få forsikringen billigere end normalt.
Men køber I en fabriksny bil, kan det oftest bedst betale sig at købe forsikring via forhandleren/producenten
Avatar billede claes57 Ekspert
03. april 2014 - 12:16 #2
mht forsikring - hvis den tegnes i kærestens navn (pga pris), så skal du også stå som bruger. Det skal så gøres via registeringsattesten. Afhængig af om man lige får sat kryds i den rigtige rubrik der, så sendes regninger (afgift) til enten bruger eller ejer.
Avatar billede finb Ekspert
03. april 2014 - 14:06 #3
Men alle, der "ejer" bilen, hæfter også for den.
Gennemtænk, hvad der skal ske, hvis I går fra hinanden.