Avatar billede argiona Nybegynder
17. august 2001 - 00:09 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Overvågning af programmers brug af båndbredden

Størstedelen af Onsdag kunne jeg ikke bruge mit I-net på grund af en utrolig stor aktivitet på min linie hver eneste gang jeg loggede på. Jeg var så godt som sikker på at der var en trojaner eller en virus af en eller anden slags inde. Desværre kunne jeg ikke, blandt de indbyggede administrations-værktøjer finde et program der listede de enkelte programmers brug af winsock (og dermed internetforbindelsen)
Derfor måtte jeg til at køre den langsomme trojan fejlfinding med gennemgang af registriens run-dele og afslutning af suspekte processer.

Mit spørgsmål er derfor: Er det muligt at finde/lave et program der ligesom process-listen, viser en række programmer og deres aktivitet på winsock, eller deres procentvise del i down/uploadningen til computeren.

Mvh. Argion

PS. Det var codered der havde fundet vej til min comp.
Avatar billede jelzin101 Praktikant
17. august 2001 - 00:11 #1
hvis du installerer en god firewall (zonealarm) kan du se hvilke programmer der bruger båndbredde netop nu...
Avatar billede jelzin101 Praktikant
17. august 2001 - 00:11 #2
men du kan også bruge :
netstat -a

den lister alle forbindelser -så kan du jo se om der er nogen suspekte nogen imellem
Avatar billede vistodk Nybegynder
17. august 2001 - 00:12 #3
kunne tyde på du måske relayet en masse mail for en eller anden ass
Avatar billede jelzin101 Praktikant
17. august 2001 - 00:18 #4
visto >> læs ps\'et :0)
Avatar billede goulduck Nybegynder
17. august 2001 - 01:38 #5
Jeg bruger en freeware firewall, som hedder Tiny Firewall. Hertil følger der et overvågnings program med, som kan følge med i ALLE de forbindelser som der er.
Avatar billede argiona Nybegynder
17. august 2001 - 17:40 #6
Takker for svarene, jeg vil gå på jagt efter en god firewall ;)

Argion
Avatar billede argiona Nybegynder
17. august 2001 - 17:41 #7
PS. Kender netstat, CodeRed åbnede over 40 forbindelser, en smule suspekt ikke ;)