Avatar billede jopech Nybegynder
28. marts 2014 - 18:13 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

power off

Hej eksperter

jeg vil spørge om det er normalt at når jeg lukker min nye pc ned, så lukkes der for strømforsyningen, så jeg for at tænde pcen igen skal tænde og slukke på stikkontakten

med venlig hilsen
Avatar billede Slettet bruger
28. marts 2014 - 19:55 #1
Nej det er bestemt unormalt. En computer skal kunne tænde på computerens egen startknab. Så der er noget galt der.
Avatar billede jopech Nybegynder
28. marts 2014 - 20:28 #2
Hej

den kan fint starte ved at trykke på power on knappen på kabinettet, det er hvis jeg lukker ned, og ikke har afbrudt strømmen på stikkontakten at den ikke vil tænde igen før der har været slukket for denne
Avatar billede Slettet bruger
28. marts 2014 - 20:47 #3
Computeren kan altså åbnes fra dens egen startknap 1.ste gang, men når computeren slukkes, kan den ikke igen startes på startknappen, før strømmen fra skikkontakten har været afbrudt?
Hvis det forholder sig sådan, er der stadigt noget galt. En computer skal kunne starte hvergang uafhængig af stikkontakten.
Man kan jo også tilslutte en computer til en stikdåse uden afbryder.
Avatar billede jopech Nybegynder
29. marts 2014 - 14:31 #4
hej ja39

du havde helt ret - det var en defekt strømadapter til en usb hub, der forårsagede dett.
jeg vil gerne give point så smid lige et svar
med venlig hilsen
john
Avatar billede Slettet bruger
29. marts 2014 - 19:30 #5
Tak men jeg samler ikke på point, dem beholder du bare selv:-)
Avatar billede jopech Nybegynder
30. marts 2014 - 11:36 #6
hej
ok men mange tak for at du gad hjælpe mig på sporet.
mvh
Avatar billede Slettet bruger
30. marts 2014 - 14:10 #7
:-)