Avatar billede still74 Nybegynder
28. marts 2014 - 16:05 Der er 9 kommentarer

Hjælp - ny computer virker ikke ret godt

Hej med jer

Jeg har netop købt en  ny bærbar computer til min søn. Allerede fra dag 1 har vi haft problemer med den, da den er MEGET langsom til alt (både i opstartsfasen men også efterfølgende).  Jeg har  kørt ccleaner, installeret superantispyware og senest eset antivirus (den er født med Mcafee). Både Superantispyware og Eset fandt flere "ting" (ved ikke, om det decideret er virus), som nu er fjernet. Den reagerede heller ikke til at starte med, når jeg f.eks. stod på DR.dk (siden svarede ikke, om det var ikke muligt at sige ok til cookies).

Computeren er stadig meget meget langsom (dog lidt bedre end i starten), men jeg ved faktisk ikke, hvad jeg nu skal gøre. Har I nogle idéer?

Jeg kunne selvfølgelig godt aflevere den retur til sælger, men har heller ikke lyst til at undvære den, hvis den skal sendes til reparation (eller hvad det end bliver).

Mvh.
Anne
Avatar billede finb Ekspert
28. marts 2014 - 16:06 #1
Når den er spritny, bør du kunne bytte til en ny !
finb
Avatar billede still74 Nybegynder
28. marts 2014 - 16:18 #2
Det kan være at jeg bør kunne bytte, men jeg ville gerne i første omgang forsøge at udbedre fejlen selv, hvis det er muligt.
Avatar billede finb Ekspert
28. marts 2014 - 16:31 #3
Ja, men hvis du gør for meget, vil sælger ikke bytte.
Avatar billede sadolin1978 Novice
28. marts 2014 - 16:37 #4
revo uninstaller er et godt værktøj til at fjerne evt. crapware, hvis du bruger 3 antivirus programmer kan disse også lave ged i computeren vælg et og nøjes med det
Avatar billede Slettet bruger
28. marts 2014 - 19:17 #5
Du giver for sparsomme oplysninger. Er computeren købt med Windows?
Hvilken windows er installeret? Og hvilke programmer er senere installeret. Hvilket antivirus program er installeret og er Mcfee afinstalleret? Hvilken firewall bruges der?
Avatar billede Slettet bruger
28. marts 2014 - 19:25 #6
Ps. Hvis man selv har installeret software, som sløver computeren, så har sælger intet ansvar, og så kommer man selv til at betale for undersøgelsen.
Avatar billede still74 Nybegynder
29. marts 2014 - 16:32 #7
Ja, jeg har i første omgang forsøgt ikke at give for mange oplysninger, da jeg ikke har overblik over, hvilke oplysninger, der skal bruges.

Computeren er købt med Windows 8, som er installeret på computeren. Jeg har nu installeret ESET som antivirusprogram (på prøve lige nu) og afinstalleret Mcfee (det har faktisk hjulpet en del at afinstallere Mcfee, men den er stadig lidt mærkelig). Firewall??? Bum bum bum - det ved jeg faktisk ikke - jeg har ikke installeret en firewall, men der er vel en i Windows.

Jeg er opmærksom på, at hvis man selv installere software, der sløver computeren, så kan man muligvis selv komme til at betale, men computeren var sløv lige fra første tryk. Den ville hverken det ene eller det andet, hvilket var grunden til at jeg prøvede at køre forskellige spyware og antivirusscannere på den.
Avatar billede Slettet bruger
29. marts 2014 - 19:42 #8
Hvis computeren var sløv fra starten, har du gjort dig selv en bjørnetjeneste ved ikke at levere den tilbage til forhandleren.
Men prøv nu alligevel at kontakte dem, der kan jo være en hardware fejl, f.eks. ramfejl. Hvis computeren er købt som ny, har den næppe haft Malware. (fællesbetegnelse for skidt og møg)
ESET antivirus, det er ikke en af de mere kendte.
Jo windows har en firewall, men den har et dårligt ry.
Avatar billede Slettet bruger
01. april 2014 - 12:43 #9
Jeg hopper af spørgsmålet.