Avatar billede thecannmann Praktikant
27. marts 2014 - 21:22 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Kan FIleMaker bruges til produktionsopfølgning?

Hej Eksperten,

Vi er en lille fødevare virksomhed, som gerne vil fokusere noget mere på selve produktionen. I skrivende stund bliver der blot produceret, hvad vi tror er korrekt. Det betyder selvfølgelig, at der til tider kan være udsolgt af en given fødevare. Det skal der rettes op.

Vi ønsker et program, hvor vi kan holde styr på, hvad der er blevet produceret og hvad der er solgt fra dag-til-dag. Dvs. én given person indtaster f.eks. "Pizzaer: 4" under "produceret". Herefter skal en anden medarbejder så indtaste antal solgte under kategorien "solgte". Det skal så kunne vise en form for resterende eller lignende, og meget gerne have et indbygget modul, som kan vises på en skærm. Blot i form af noget computer.

Nogen der har kendskab til FileMaker, og ved I om det ville kunne løfte opgaven?

På forhånd tak
Avatar billede eagle124 Nybegynder
27. marts 2014 - 22:10 #1
Kender ikke det program du nævner, men jeg ville kigge nærmere på eksempelvis Microsoft C5 om det kan opfylde jeres krav.
Avatar billede supertekst Ekspert
27. marts 2014 - 23:45 #2
Råder i over Microsoft Office - i givet fald kunne der nok udvikles noget brugbart heri.
Avatar billede thecannmann Praktikant
31. marts 2014 - 08:58 #3
Eagle124 - Tusind tak for det. jeg vil kigge det et forsøg. Ved du om man kan opbygge nogle scripts, så man kan få fremvist de tal der bliver skrevet i C5, på evt. en skærm?

Supertekst - Men kan det gøres relativ simpelt? Jeg tror der er for meget trykken frem og tilbage, når man skal skrive ting ind. Den skulle gerne kunne fungere smertefrit og hurtigt på en iPad
Avatar billede supertekst Ekspert
31. marts 2014 - 09:05 #4
Om det kan blive relativt simpelt - afhænger af en forudgående analyse af hvad i ønsker.
Avatar billede thecannmann Praktikant
31. marts 2014 - 10:23 #5
Jamen det er blot sammenligning af to produkter. Hvor meget produceret, hvor meget solgt. Men det skal fungere smertefrit i form af at: skrive antal, trykke "videre", skrive ny antal, osv. Det må ikke være mere "besværligt" end det
Avatar billede eagle124 Nybegynder
31. marts 2014 - 16:36 #6
Jeg kender desværre ikke til opbygningen af C5 men er næsten sikker på den kan langt mere end i har brug for.
Avatar billede thecannmann Praktikant
09. april 2014 - 08:35 #7
Tusind tak for jeres svar. Vil I smide et svar?
Avatar billede supertekst Ekspert
09. april 2014 - 08:56 #8
Ok