Avatar billede jacobworm1 Nybegynder
23. marts 2014 - 18:26 Der er 6 kommentarer

Fejl ved sletining af harddisk. POSIX reports:

Hej! :D
Jeg står i det problem at jeg ikke kan formatere min harddisk på min Macbook pro 13¨, som er fra 2012. Hvergang jeg trykker slet i diskværktøj så skriver den fejl: POSIX reports: The operation couldn't be completed. Cannot allocate memory. Har prøvet alt, men intet virker. Så ligenu står jeg uden computer, da jeg gerne vil installere nyt Mac os X på den.
Håber at nogle kan hjælpe!

Tak på forhånd.
Avatar billede macintosse Nybegynder
23. marts 2014 - 21:07 #1
Gør du det fra din dvd?
Du kan ikke slette den fra din bootdisk
Avatar billede egonspock Seniormester
23. marts 2014 - 21:15 #2
Man kan faktisk godt slette hovedpartitionen fra recovery-partitionens diskværktøj, men hvad er lige problemet du forsøger at løse?

En ide kan være vha. recovery-partitionen (hold cmd-R nede under opstart) blot at installere systemet igen. Så behøver du end ikke at formattere. (og det er ofte en grim window-uvane at formatere i tide og utide ;-) )
Avatar billede jacobworm1 Nybegynder
23. marts 2014 - 21:50 #3
Ja, jeg gør det igennem en Dvd, mac os x dvd'en.
Avatar billede jacobworm1 Nybegynder
23. marts 2014 - 21:51 #4
Problemet er at den disk jeg har i min macbook på en eller anden mærkeklige måde er blevet nulstillet, så den er uformateret! :D Og hvergang jeg vil formatere den igennem mac os x dvd'en så siger den fejl.
Avatar billede egonspock Seniormester
23. marts 2014 - 22:49 #5
Det kan være et defekt kabel fra motherboard til harddisk. Det lyder som standardproblemet rundt omkring på den fejlmeddelelse, men det kan selvfølgelig også være noget andet.
Avatar billede jacobworm1 Nybegynder
23. marts 2014 - 22:55 #6
Ja, det er også det jeg har læst mig fremtil! :D Du ved tilfældigvis ikke, hvor man kan købe sådan et stik, og om man selv kan skifte det???