Avatar billede ppe Nybegynder
22. marts 2014 - 17:39 Der er 7 kommentarer

Backup (image) af C-drev.

Jeg har tidligere brugt Symantec Ghost 15 til at lave en image af mit C-drev og gemme det på en ekstern HD.

Imidlertid har Symantec meddelt at Ghost 15 ikke dur til Win 8.1, som jeg kører.

På Google er der et hav af forslag om erstatninger for Ghost 15, de fleste useriøse.

Jeg vil derfor spørge om nogen herinde kan anbefale et Backup program der let og smertefrit kan tage en backup (image) af mit C-drev og gemme det på min eksterne HD.

På forhånd tak.
Avatar billede azidman Nybegynder
22. marts 2014 - 17:50 #1
Tag et kig på clonzilla
Avatar billede Slettet bruger
22. marts 2014 - 18:13 #2
bootsuite 2012
Avatar billede claes57 Ekspert
22. marts 2014 - 20:54 #3
Macrium Reflect - det kan lave image, og nødstart fra cd eller usb hvis din harddisk fejler helt.
Derudover kan du mounte dit image, og trække enkelte data ud via stifinder.
Og selvfølgelig freeware.
http://www.macrium.com/reflectfree.aspx
Avatar billede nissen2630 Novice
22. marts 2014 - 21:46 #4
Det letteste program jeg er stødt på er fra Runtime software : Driveimage XML
Link : http://www.runtime.org/driveimage-xml.htm
Avatar billede ppe Nybegynder
24. marts 2014 - 10:30 #5
Tak alle sammen for svarene. Jeg har nu taget print af alle forslagene. Og vil forsøge mig frem.

Igen: Tusinde tak til alle.
Avatar billede Slettet bruger
26. marts 2014 - 21:53 #6
hvor en disk har du ?
Avatar billede ppe Nybegynder
06. april 2014 - 09:36 #7
Rasmus.

Jeg har nu arbejdet videre med problemet og fundet ud af at Symantec laver et Back-up program der kan bruges.

Det er IKKE Ghost-15.
Men andet software.

Men tak alle sammen.

Jeg slutter indlægget her.

(Og kommer sikkert igen, når et andet problem opstår.

Med venlig hilsen

Poul E Pedersen