Avatar billede AndreasMou Nybegynder
22. marts 2014 - 14:13 Der er 2 kommentarer

Mere knald på hørebøffer?

Kære Forum,
Jeg har et spørgsmål ang. lydkort/Lydhardware.
Jeg har for nyligt købt et headset (AGK M271 MKII)
Grunden til jeg købte dette headset var, at jeg ønskede en meget høj volume ud af min bærbar computer når jeg hører mit elskede techno musik.
Men volumen er slatten, og bassen er der ikke.

- Er det fordi man skal købe et ekstern lydkort før man kan booste volumen i headsetet eller er det i selve headsettet fejlen ligger?

:)
Avatar billede claes57 Ekspert
22. marts 2014 - 21:00 #1
det kan sagtens være bygget så folk ikke får høreskader ved normal brug (for at undgå sagsanlæg fra usa-borgere).
Men ellers kan man i windows typisk redegere data for lydkort, så at loudness aktiveres, og musikbilledet sættes til techno. Det forstærker de lyde, der skal være kraftige til den type 'musik'
Avatar billede Beach Mester
23. marts 2014 - 05:34 #2
Skal du virkelig have knald på lyden, kan du ikke bruge den lille forstærker der sidder på et lydkort - Dette uanset om det er internt eller eksterne lydkort, er i en bærbar eller stationær maskine.
Jo bedre lyttebøffer man bruger (tommelfinger-regel), jo mere power skal der til for at få dem til at spille optimalt.
Du skal derfor have fat i en ekstern forstærker der kan give det indspark og overskud du søger. Ikke skide fedt når man er på farten men en bærbar da det kræver 230V, men optimalt hvis man kan finde en stikkontakt:-)
Har selv fundet en brugt forforstærker med digital indgang og forstærket udgang til høretelefoner. Den kostede det samme som en lille forstærker der kun er lavet til netop dette, men kan så også bruges til andet:-) Et lille billede af dyret, som jeg fandt på dba.dk til under en tudse. http://freestyle.dk/eksperten/sony1000esd.jpg
Jeg bruger den fra computer-> forstærker til et par Sennheiser HD595 bøffer, og er endnu aldrig nået over 50% power på volume kontrollen, selv når der skal rigtig spark på, det ville med sikkerhed kaste mine bøffer ud på de evige jagtmarker efter ganske få sekunder!
At der så oven i købet er digital indgang på forstærkeren, så jeg kan køre lydsignalet direkte fra computer til forstærker uden det mindste tab, det er bare en bonus:-)

//B