Avatar billede maar0005 Nybegynder
21. marts 2014 - 00:37 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Lookup formler

Hej. Er i gang med et stort projekt i Excel.
Nogen som gider at tage et kig på denne fil, det kræver måske man er en haj til Excel. Fordi jeg har prøvet tusindvis af gange med forskellige formler.
Avatar billede maar0005 Nybegynder
21. marts 2014 - 00:38 #1
Avatar billede kim1a Ekspert
21. marts 2014 - 06:17 #2
Med et par støttekolonner for at vlookup kan håndtere det. Bemærk at jeg kun have lavet støttetabel for de første 4 rækker, jeg tror du forstår meningen - ellers må du sige til.

http://gupl.dk/708792/
Avatar billede xl-Enthusiast Ekspert
21. marts 2014 - 10:49 #3
En mulighed uden støttekolonner:

=INDEX($F$5:$F$25;MATCH($E$1;INDEX(d;;$E$2+1);0))

hvor d er en navngiven formel: =Sheet1!$F$5:$AY$25
Avatar billede maar0005 Nybegynder
21. marts 2014 - 13:26 #4
@Kim1a
Hej din formel virkede desvære ikke, har udfyldt de resterne støttetabeller, men mange tak for din tid og hjælp.

@xl-Enthusiast
Hej din formel virker rigtig godt, tak skal du have.
Hvis du opretter et svar kan du få point og tak
Avatar billede xl-Enthusiast Ekspert
21. marts 2014 - 13:55 #5
Kim1a har sendt et svar som du bare kan acceptere. Jeg samler alligevel ikke på point.