Avatar billede Marten Nybegynder
15. marts 2014 - 11:09 Der er 4 kommentarer

Problemer med video playback

Hey hey,

Jeg har forsøgt at overføre nogle film til min kærestes computer, igennem en ekstern harddisk.
Filmene virker helt fantastisk på min egen computer, men når de skal afspilles på hendes, er billedet helt underligt...des

Hvad kan dette skyldes? jeg har prøvet de mest basale ting, opdater grafik drivere, flash osv.
Det er i alle programmer, at billedet ser sådan ud (XBMC, VLC, Windows media player)

Her er et billede af billedet:
http://postimg.org/image/479pb4art/

Tak på forhånd og god weekend!
Mvh,
Morten
Avatar billede Marten Nybegynder
15. marts 2014 - 11:10 #1
Ps: Netflix, Viaplay og youtube og lign. virker helt fint, også i HD
Avatar billede MadsHaupt Juniormester
15. marts 2014 - 13:24 #2
Har du også prøvet at afspille filmen fra den eksterne harddisk og se om der stadig er forskel?.
Avatar billede eurositi Ekspert
05. april 2014 - 16:19 #3
Det spiller næppe nogen rolle, men hvilke lyd- og videoformater er der i filerne?

Du kunne prøve at lave en konvertering til et andet format for at se, om problemet er det samme.

Benyt evt. XMedia Recode. Det vil også tillade dig at ændre filformatet uden at transcode selve videoen (vælg "Copy" i stedet for "Convert" i programmet).
Avatar billede ThomasRic Nybegynder
07. maj 2014 - 09:44 #4
Hvordan er filmene optaget på din egen computer? (er de krypterede til din egen computer? )
Hvilket format er de gemt i? (avi, mp4, mkv...? )
Hvilken codecpakke ligger der på din kærestes computer?
Jeg er mest tilbøjelig til at tro, at filmene er krypterede.
Hvis du har en garanteret ukrypteret film på din computer (f. ex. en du selv har optaget) og overfører den - kan den så vises?