Avatar billede meterpunk Nybegynder
12. marts 2014 - 11:44 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Kan ikke komme ind på en bestemt side

Hej

Lige pludseligt kan jeg ikke komme ind på http://www.vildmedgolf.dk, alle andre sider fungere fint. Jeg har prøvet at køre CCleaner, jeg har ryddet browser, jeg har prøvet uden Adblock, jeg har prøvet uden mit antivirus, jeg har prøvet at gendanne, jeg har prøvet at opdatere/geninstallere java og flash, men kan ikke få skidtet til at virke. Jeg har også prøvet andre browsere (Chrome og IE)

Jeg køre trådløs gennem en TRENDnet TEW-671BR router.

Når jeg prøver at "pinge" http://www.vildmedgolf.dk skriver den "Anmodning fik timeout" 4 pakker sendt, 4 pakker tabt.

Da alle andre sider fungere, plus at ingen at husets andre komputere, som alle kører gennem routeren kan vise siden og jeg ved at andre kan komme ind på vildmedgolf, tænker jeg at routeren, af en eller anden grund pludselig blokere for siden.

Jeg har også prøvet at, Repareret og nulstillet TCP/IP Winsock og resette/slukke/tænde router. Det virkede heller ikke :-(

Jeg har Windows xp, sp3 alle opdateringer, bruger Firefox
Avatar billede meterpunk Nybegynder
12. marts 2014 - 12:22 #1
Glemte at sige at spørgsmålet også er oprettet på Spywarefri http://www.spywarefri.dk/forum/viewthread/87571/ men indtil videre uden respons.
Avatar billede komputerdk Mester
12. marts 2014 - 16:28 #2
hvilket IP prøver den at pinge ???

prøv evt. at skrive (i kør) CMD (højreklik og kør som administrator)

skriv så ipconfig /flushdns

prøv evt. at ændre din DNS under netværksindstillinger til 8.8.8.8 (googles) evt. med 8.8.4.4 som sekundær..

har oplevet noget lignende med enkelte sider (jeg har Stofa) og det var simpelthen deres DNS som af meget mystiske sider ikke kunne finde ud af det..
Avatar billede meterpunk Nybegynder
12. marts 2014 - 19:29 #3
Det var mig som prøvede at pinge www.vildmedgolf.dk

En ipconfig /flushdns hjalp ikke

Jeg skal lige vide om jeg risikere at min intetnetforbindelse ryger, hvis jeg ændre  DNS i netværksindstillinger?
Avatar billede komputerdk Mester
13. marts 2014 - 05:31 #4
Mener faktisk ikke den ryger og hvis den gør så er det kort varigt..

du kan altid vende tilbage til automatisk dns.

lav en ipconfig /flushdns efter du ændrer dns.

dns er det som laver navne som vildmedgolf.dk om til et IP nummer som computeren kan forstå (desværre har din golfside ikke en dedikeret server, så man kan ikke komme ind via ip)

hvad skriver den når du skriver ping ? ( ip nummeret , det står noget a la pinger xxx.xxx.xxx.xxx (x er tal) , mit gæt er at det ipnr er forkert PGA en fejl hos din internet udbyders dns... Derfor kan Googles gratis dns hjælpe / afkræfte om det skyldes det.
Avatar billede meterpunk Nybegynder
13. marts 2014 - 16:02 #5
Tak for hjælpen komputerdk

Jeg er desværre ikke helt klar over, hvad der har hjulpet, jeg har også haft konktakt til admin på omtalte side, det korte af det lange, er at nu virker det igen, så smid et svar :-)
Avatar billede komputerdk Mester
13. marts 2014 - 16:23 #6
Men ændrede du DNS, eller virker det bare nu ?
Avatar billede meterpunk Nybegynder
13. marts 2014 - 17:34 #7
Jeg har ikke prøvet at ændre DNS. Efter jeg kørte en ipkonfig /flushdns, prøvede jeg at logge på via en proxy server, hvilket jeg godt kunne, derefter kontaktede jeg sidens admin og beklagede min nød, om han så har gjort noget ved jeg ikke, men det virker igen.