Avatar billede Hjemmemekkeren Nybegynder
11. marts 2014 - 23:27 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Adobe Flash Player vil ikke fungere

Hej alle dygtige mennesker herinde,

Indtil for vel 4-6 måneder siden virkede min Adobe Flashplayer upåklageligt, men pludselig stoppede den, så jeg fx ikke kan se youtube-videoklip. Så vidt jeg husker, skete det i forbindelse med en opdatering af Adobe Flashplayer.

Mit styresystem er Windows Vista.
Min browser er IE 9.

Når jeg går ind på Kontrolpanel -> Programmer -> Programmer og funktioner -> Fjern eller rediger et program, står Adobe Flash Player 12 Active X anført, så programmet burde være installeret!(??).

Pudsigt nok er ovenstående nogenlunde sammenfaldende med, at Microsoft Silverlight heller ikke virker hos mig. Dette program kræves bl.a. af http://arealinformation.miljoeportal.dk/distribution/ Hver gang jeg går ind på denne side, så kræver den, at jeg installerer MS Silverligt, selvom programmet fremgår på samme liste, som nævnt ovenfor vedr. Adobe Flash Player.

Kan nogen hjælpe?

På forhånd tak for hjælpen.

Mvh.
Hjemmmemekkeren
Avatar billede henryhayes Nybegynder
12. marts 2014 - 00:01 #1
Afinstaller alt relateret til Flashplayer og installer igen. Jeg ahr altid synes Flashplayer er en mystisk ting - nogen gange har jeg fundet 2 versioner af den samme version i computeren. Det er vist heller ikke helt ualmindeligt at ubehageligeheder sniger sig ind via vellignende pop-ups for nye opdateringer - ikke dermed sagt at det betyder noget i din situation
Avatar billede Hjemmemekkeren Nybegynder
12. marts 2014 - 00:12 #2
Har afinstalleret Flash Player flere gange og geninstalleret. Uden held... Dog har jeg kun brugt muligheden for "Fjern" i Kontrolpanel -> Programmer -> Programmer og funktioner -> Fjern eller rediger et program. Er der bedre måder at afinstallere på?
Avatar billede henryhayes Nybegynder
12. marts 2014 - 01:08 #3
Nogle programmer leverer selv afinstallering - som oftest ok - men indimellem ligger det i afinstall at nogle filer og mapper bliver liggende bagefetr - Flashpalyer er såvidt jeg husker et af dem som ikke automatisk sletter fx tidligere versioner når man opdaterer.

Du kan prøve med Ccleaner - under 'tools. Spørgsmålet er, om det ikke er for sent hvis du alledere har slettet første gang..

Alternativt læs her (google 'delete flash..') - har ikke selv læst den - ingen garanti herfra

http://forums.adobe.com/thread/928315

http://betanews.com/2013/01/10/you-can-remove-adobe-flash-from-windows-heres-how/
Avatar billede henryhayes Nybegynder
12. marts 2014 - 01:15 #4
PS - jeg fatter intet ifht Flash player - har lige lavet en 100% ny installation af windows uden at downloade flash.
Alligevel kan jeg se video via Firefox - så jeg tror ma skal skelne mellem flash player som et browser plugin og som en 'ren' installation som et program i computeren.
12. marts 2014 - 06:14 #5
Avatar billede Hjemmemekkeren Nybegynder
12. marts 2014 - 22:38 #6
Hejsa henryhayes,

Tak for dine svar/kommentarer og de to links, som jeg har skimmet igennem. Det, som linkene foreskriver, er en større øvelse, som jeg ikke lige er frisk på nu i skrivende stund. Jeg forsøger mig i morgen og vender tilbage her med resultatet af øvelsen.

Mvh.
Hjemmemekkeren.
Avatar billede Hjemmemekkeren Nybegynder
16. marts 2014 - 22:49 #7
... Har lige prøvet et andet spor, så er ikke kommet videre med ovenstående forslag fra henryhayes. Dette andet spor er dog ikke lykkedes, så jeg kaster mig nok snart over henryhayes' bud.
Avatar billede Hjemmemekkeren Nybegynder
17. april 2014 - 10:45 #8
Hejsa,

Jeg har forsøgt at afinstallere og geninstallere som anbefalet i indlæggene ovenfor, men intet hjalp! I stedet fandt jeg ud af at fjerne flueben fra IE -> Funktioner -> ActiveX-filtrering. Dette fik både Flash Player og MS Silverlight til at fungere.

Mvh. Hjemmemekkeren