Avatar billede momse-mor Praktikant
11. marts 2014 - 20:52 Der er 4 kommentarer

windows 7 - microsoft siger det er windows 8 uden certicekat

Jeg har lige pludselig fået problem med min bærebar pc.

Den er sløv, dvs ½-1 time til at åbne vindue.

Min pc skriver, at windows update er slået fra, og det er vigtig at den slås til.

Når jeg så efter en kamp får den på update, står der, at jeg kører med en windows 8 uden certifikat.

Men jeg har windows 7 home. Ingen update til 8.

Jeg kan umulig opdatere antivirus. disfragmentering afslutter ikke.

Har 4 GB ram , men der står, at jeg har under 3GB.

Jeg kan ikke finde min resque, så jeg kan køre det, men kan jeg install. en ny ver, hvis jeg køber den. ?
Avatar billede momse-mor Praktikant
11. marts 2014 - 20:56 #1
Jeg glemte, at jeg arbejder på maskinen pr fejlfri opstart.

Alt er ryddet op,
Avatar billede claes57 Ekspert
11. marts 2014 - 20:58 #2
hvis din win7 er 32-bit, så har den typisk under 3gb fri da den ikke kan adressere 4gb.
Typisk kan update blive slået fra når du får snavs/vira på maskinen. Der skal renses ud i programmer - helst fra en anden maskine med en opdateret viruskontrol. Får en prof til det - og husk at gemme den backup, du tog for et par dage siden.
Avatar billede momse-mor Praktikant
17. marts 2014 - 15:00 #3
Jeg er sikker på, at du har ret.
Blot har jeg masser af plads på harddisken til windows 7.
Men at en fremmed gæster er kommet på besøg, er sikkert rigtig.
Og hvis den skal renses, skal det foregå via en anden maskine, er jeg også sikker på, er helt rigtig.
Det vil jeg prøve, idet jeg opgav og købt en ny pc, så den mulighed nu er mulig.

Hvilke antivirus kan man anbefale, Jeg må hellere sige, at Nordon er ikke et, jeg vil vælge. Synes det er skod program.
Den går ind og bestemmer i stedet for at jeg bestemmer over den.
Avatar billede momse-mor Praktikant
01. april 2014 - 20:41 #4
Jeg kan fortælle, at det lykkedes mig at finde min opdateringsdiskette til windows 7. Det var en vista med windows 7 opdatering før.
Blot har jeg nu problem med at få install. antivirus, Adobe reater
på den. Med vrøvl fik jeg til sidst printeren ind.
Jeg er ikke helt uprøvet. Har i mange år været it ansvarlig, så jeg plejer at kunne klarre det.