Avatar billede Leonas Nybegynder
08. marts 2014 - 21:19 Der er 3 kommentarer

kan ikke ikke længere åbne nye pdf filer

Jeg kan ikke længere åbne pdf filer modtaget på TDC mail, men godt åbne gamle pdf filer. Har afinstalleret adobe reader og geninstalleret Adobe reader XI. Har også også prøvet at gendanne computer til 1 uge før problemet opstod.
Jeg kan heller ikke åbne word-dokument når jeg modtager det som ".doc" men godt åbne ".docx".
Jeg har Windows 7 ultimate.
Avatar billede claes57 Ekspert
08. marts 2014 - 21:44 #1
find en .doc fil på pc, højreklik, og 'vælg standardprogram' Og sæt den til word.
tilsvarende med pdf.
Avatar billede Leonas Nybegynder
10. marts 2014 - 16:13 #2
Tak for svar. Det lykkedes at åbne filerne i forgårs som du anbefalede. (troede ikke det var så simpelt når pc ikke kunne genkende filer. heller ikke via nettet).
Men har i dag igen problemer. Har modtaget doc. fil fra samme pc som tidliger, men når jeg prøver at åbne på min TDC mail, så fryser PC og først når jeg lukker siderne kommer vindue frem med filkonvertering, hvor jeg skal vælge tekstkodning. Har så prøvet at vælge forskellige muligheder men intet får teksten frem.
Jeg har prøvet først at gemme i dokumenter og kan der højreklikke og vælge at åbne med Word (ikke muligt på TDC mail), PC fryser ikke, men skal stadig vælge tekstkodning og ikke fundet den rigtige. Har prøvet IBM EBCDIC (Danmark/Norge)
Kan nogle komme med et godt løsningsforslag, så vil jeg være taknemmelig.
Vil det hjælpe at afinstallere office og lægge en ny ind ?.
Mht at fjerne program, så kan jeg ikke fjerne mit AVG sikkerhedsprogram. Kontrolpanel "fjern program" Der sker ikke noget, men jeg kan se at der ikke står noget under "størrelse" Som om den egentlig ikke ligger der selvom den er nævnt under programmer. Måske jeg bare skal prøve at installere AVG igen.
Har for 1 md siden fået slettet hele min harddisk og lagt det nødvendige ind igen.
Avatar billede claes57 Ekspert
10. marts 2014 - 17:01 #3
det vil være en god idé, at få avg indlæst igen, så det kan afinstalleres korrekt og helt.

Hvis du kun prøver med en enkelt doc-fil, så kan den være defekt. Normalt skal man som bruger ikke vælge tekstkodning.

pdf - jeg ville droppe adobe med mindre du skal bruge det. pdf x-change viewer er mindre og hurtigere i brug. http://download.cnet.com/PDF-XChange-Viewer/3000-10743_4-10598377.html