Avatar billede ZeBa Ekspert
06. marts 2014 - 20:13 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

AVG elendig i test

http://www.av-comparatives.org/wp-content/uploads/2014/01/avc_sum_201312_en.pdf

Hvad skal vi stakkels amatører så mene?
Avatar billede CRKrogh Ekspert
06. marts 2014 - 20:45 #1
Sådan en test er generelt værdiløs, da den afrundes med et slagsmål om test-præmisser og andre teknikaliteter.

Sund fornuft er vejen frem: Til dagligdags surfing er MS Security Essentials langt fint - har du hang til mere obskure sites, bør du gå hele vejen og sætte dig ind i de helt specifikke måder, de enkelte produkter kan forsøge at sikre dig på.
Avatar billede ZeBa Ekspert
06. marts 2014 - 21:30 #2
Nu har jeg hørt om mange programmer herinde, men (vistnok) aldrig om MS Security Essentials - så livet er stadig svært :)
Avatar billede tiger_dk Mester
06. marts 2014 - 21:33 #3
Klare sig godt i alle mulig test med sikkerhedsprogrammer

Kaspersky Internet Security 2014

http://www.kaspersky.com/dk/internet-security
Avatar billede ZeBa Ekspert
07. marts 2014 - 00:15 #4
Men alle andre herinde anbefaler AVG
07. marts 2014 - 06:07 #5
... det er vist også en slags 'religions' sag  ;-)
Avatar billede 220661 Ekspert
07. marts 2014 - 16:22 #6
#5 Enig. Selv bruger jeg Avast free.
Avatar billede 220661 Ekspert
07. marts 2014 - 16:28 #7
Du vil dog lige meget hvilket program du vælger stadig være sårbar.
Det er klart at købeprogrammerne har flere strege at spille på, men sikre dig 100%, det kan de ikke.
Det er her den sunde fornuft kommer ind.
Skal jeg trykke på linket der ser mistænkeligt ud (eller ikke er kendt) eller ikke???
Det er så her man bør vælge "ikke".
Avatar billede ZeBa Ekspert
07. marts 2014 - 18:56 #8
#5: Ja, det begynder jeg også så småt at finde ud af :)
Avatar billede milter Ekspert
07. marts 2014 - 23:57 #9
Jeg kan kun tilslutte mig andres kommentarer om, at almindelig, sund fornuft er langt den bedste beskyttelse.

Jeg har prøvet adskillige programmer. I begyndelsen shoppede jeg omkring, prøvede at lære af andres erfaringer og læste i bunkevis af tests. Jeg har prøvet både betalte og gratis programmer og har nu gennem mange år klaret mig fint med AVG's gratis version.

Mange af programmerne (for ikke at sige, dem alle) krævede en grundig gennemlæsning af vejledningerne, før alt fungerede uden problemer. De normale (default) indstillinger krævede altid en grundig gennemgang og ændringer, før overgangen fra et program til et andet virkede OK for min måde at bruge nettet på. Nogle programmer fik jeg aldrig til at virke bare nogenlunde, men det skyldes nok min manglende erfaring eller tålmodighed :-)

Mit råd er: Find et program, som virker for dig, find ud af, hvor du måske kan ændre indstillingerne til det bedre, hold dig til det program, så længe det stadig giver dig tilstrækkelig beskyttelse og hold dig fra sider med flotte afklædte mænd og kvinder (afhængig af seksuel observans), gratis mp3'er, film og alle andre tilbud om gratis programmer fra alle "de store", som normalt koster en formue.

Det er nok svært at følge alle rådene 100%, men de har, kombineret med en afvisning af alle sider med et -z i enden, f.eks. "warez", og sund fornuft holdt min XP-maskine i gang siden 2008 :-)
Avatar billede ZeBa Ekspert
08. marts 2014 - 00:55 #10
Nu er der jo stor forskel på os. Jeg har indtryk af at mange herinde er "it freaks" og holder af at pusle med hard- og software. Det gider jeg ikke, jeg har købt en (eller rettere: efterhånden mange) pc for at arbejde PÅ den, ikke MED den, og jeg har hverken lyst, forstand, energi eller tid til at arbejde MED den - derfor søger jeg en "opskrift". Det har jeg også fået af hjælpsomme mennesker herinde, så jeg har lagt mig fast på nogle programmer - og min konstatering i starten af strengen var mest ment som lidt drilleri.
Men i øvrigt under det mig, at selvom jeg har fået mange gode råd herinde - og efter bedste evne følger dem - så har jeg jævnligt problemer med virus og andet djævelskab - mens ingen af mine venner har det, selv om de ikke får hjælp nogen steder og derfor kører løs på må og få og måske ikke aner hvad virus er - bortset fra dem, man bliver syge af.
Men jeg begynder også at tro, at jeg er ramt af en ond pc-ånd. På min sidste arbejdsplads var jeg inde med min (hjemme)pcer hos vores tekniker hver uge - og han sagde, at han aldrig havde oplevet nogen der havde så mange problemer med sin pc: "Hvad fanden gør du ved den?"
Avatar billede Slettet bruger
08. marts 2014 - 13:05 #11
#1 Sådan en test er generelt værdiløs, da den afrundes med et slagsmål om test-præmisser og andre teknikaliteter.

Det må du uddybe.. ellers må jeg betragte din viden på området som lig NUL.

Sund fornuft er vejen frem: Til dagligdags surfing er MS Security Essentials langt fint

Hvad mener du med daglig surfing - og hvornår er det ikke daglig surfing. Du har måske en anden internet forbindelse eller sikkerhedsprogram når du ikke surfer "daglig".

Gratis antivirusprogram giver ikke beskyttelse af kreditkort og login til netbank - hvilke også bliver oplyst på deres hjemmeside.

Microsoft anbefaler at man anskaffer sin et andet sikkerhedsprogram.
"Microsoft has admitted Windows users should install antivirus above and beyond its own Security Essentials"
http://www.pcpro.co.uk/news/security/384394/microsoft-security-essentials-is-designed-to-be-bottom-of-the-antivirus-rankings

Et antivirus alene kan aldrig giver nok beskyttelse.
https://www.cert.dk/artikler/artikler/CW04022011.shtml
Antivirus is not enough
https://www.google.dk/search?q=Antivirus+Alone+is+Not+Enough&oq=antivirus+&aqs=chrome.3.69i57j69i60j69i65j69i59j69i65j69i60.6397j0j4&sourceid=chrome&espv=210&es_sm=122&ie=UTF-8#q=antivirus+is+not+enough

#10 Men i øvrigt under det mig, at selvom jeg har fået mange gode råd herinde - og efter bedste evne følger dem - så har jeg jævnligt problemer med virus og andet djævelskab

Ja hvis du følger de råd der opfodre til at bruge gratis programmer må du ikke forvente andet. Hvis man sammenligner et antivirusprogram med en brandalarm, så reagere det ikke på vandskade eller indbrud.

Hvis du kun har et antivirus vil din computer bliver inficeret før eller siden. Programmerne på ens computer skal også være opdateret.

Man kan måske forklare det på den måde, hvis man ser sin computer som et hus, så nytter ikke at man har en solid hoveddør i sit hus ( et godt sikkerhedsprogram ) og at man så regner med at ingen kan bryde igennem der. Står kældervinduet åben ( uopdateret programmer ) så kan malware på internettet ( tyven ) slippe ind igennem der. Man lukker for kældervinduet ved at opdatere sine programmer.

Jeg kan godt lide at arbejde MED min computer men jeg vil også gerne kun arbejde PÅ min computer.

Min løsning er et Internet Security sikkerhedsprogram + et opdateringsprogram som Secunia PSI mere har jeg ikke gjort for at sikker mig, og min computer.
http://secunia.com/vulnerability_scanning/personal/