Avatar billede egtvednet Nybegynder
06. marts 2014 - 14:47 Der er 5 kommentarer

Flytte hjemmesiden

Hej.
Kan jeg flytte min hjemmeside fra Bricksite over til One.Com
Er det meget "langhåret" eller kan jeg som alm. mand finde ud af det ?
Avatar billede tobrukDk Novice
06. marts 2014 - 14:59 #1
Det er utroligt let og nemt!!
Avatar billede Slater Ekspert
06. marts 2014 - 15:08 #2
Nu kender jeg ikke Bricksite, men det kommer fuldstændig an på, om du har adgang til alle filerne det - det virker lidt som om, det bare er et CM system du får adgang til, ikke direkte FTP-adgang eller lignende.
Og så kommer det an på, hvilket teknologier, sprog, extensions, CMS'er, osv siden bruger og afhænger af.
Avatar billede Slater Ekspert
06. marts 2014 - 15:10 #3
http://support.bricksite.com/index.php?mode=message&id=95

"Kan jeg bruge FTP?"

"Det er desværre ikke muligt at uploade filer til en hjemmeside via ftp. Da det er et online hostet CMS og ikke et ordinært webhotel.

Med venlig hilsen
Bricksite.com"

- Så du har ikke adgang til dine filer, lyder det som. Så er det ret umuligt, uden at lave en ny side.
Avatar billede henrik_40 Juniormester
06. marts 2014 - 15:36 #4
Tjah, så har supporten givet dig svaret. Det kan ikke lade sig gøre, da det ikke er et ordinært webhotel (hvor du har adgang til alle dine filer).
Avatar billede henrik_40 Juniormester
07. marts 2014 - 08:07 #5
Grunden til du ikke kan flytte hjemmesiden, er fordi det er deres helt eget system du bruger. One.com har også deres eget system til at lave hjemmesider i.

Vil du have styr over dine egne filer, bliver du nødt til at lave hjemmesiden selv.

Er du helt nybegynder vil jeg anbefale dig med at gå i kast med WordPress. Til hjemmesider hvor du blot vil lave et design, rette tekst og lægge billeder ind, kan dette gøres i Wordpress uden at have programmeringsviden overhovedet.

Wordpress kræver en php-server.. det har one.com. Hvis du benytter dig af one.com's kontrolpanels mulighed for installation af wordpress vil du begrænse dine muligheder.

En manuel installation er derfor at foretrække, men mere bøvlet (men ikke umulig) hvis du er ny i ftp osv. Jeg vil gerne hjælpe dig i gang med en manuel installation hvis du ønsker det.

Derudover kan jeg anbefale dig 1 mdr.s medlemsskab af lynda.com. Det koster 150 kr., men deres tutorial er meget pædagogiske og her kan du også se hvordan du installerer wordpress manuelt ;)

Håber du kan bruge det til noget.