Avatar billede Slettet bruger
06. marts 2014 - 12:59 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

UEFI og bios i win 8 64-bit

I alt om data står der følgende:
"Enhver pc, der kører en 64-bit-version af Windows 8, skal bruge en UEFI-firmware i stedet for den traditionelle BIOS."
Hvordan skal det forstås? Jeg kører windows 8.0 pro 64-bit, og kan ikke se andet, end at det hele foregår i bios.
http://www.altomdata.dk/opgrader-grafikkortet?source=tabBox
Avatar billede Slettet bruger
06. marts 2014 - 21:11 #1
Jeg opgiver (igen) at få svar på Eksperten.
Avatar billede MADOlsen Forsker
07. marts 2014 - 07:29 #2
Måske skulle ud prøve at give de andre brugere lidt mere end 8 timer og 12 minutter til at svare...
Avatar billede Slettet bruger
07. marts 2014 - 15:11 #3
Når først spørgsmålet er helt ude af syne, er der vist ikke meget håb, og der sker jo ikke ret meget på Eksperten mere. Og noget andet er, at mange af de tidligere aktive brugere ses sjældent eller er helt forsvundet fra Eksperten. Det trækker jo også ned i forventningen. Jeg har engang været på under et andet brugernavn, og dengang var der langt mere liv på Eksperten.
Avatar billede henryhayes Nybegynder
12. marts 2014 - 00:43 #4
Jeg tror jeg et relateret problem - dog uden det gyldne svar - forsøger at oprette gen-installation af Win 8 på ny SSD.

Ifht 'UEFI' kan jeg finde indstillinger i BIOS under 'Startup > UEFI / Legacy boot'

Indstiller man denne til 'both* burde man være ok? Er ikke sikker på det er svaret du leder efter..
Avatar billede Slettet bruger
12. marts 2014 - 13:23 #5
Ja den kender jeg godt, men jeg kan ikke installere på en HDD som er formateret med GPT. Det er nu ikke noget problem, var bare interesseret, så jeg kører med MBR.

Mener du en ny installation på SSD? Det er bare det samme som på en Sata disk. Jeg kører selv med SSD. Lavede et image af den gamle disk som jeg lagde ind på SSD. Det gik helt uden problemer.
Men sæt for en sikkerhedsskyld AHCI til i bios, selv om det kan gøres bagefter. http://www.eksperten.dk/guide/1603
Avatar billede Slettet bruger
12. marts 2014 - 21:51 #6
Nå der sker vist ikke mere her. Dropper overvågning af spørgsmålet.