Avatar billede Roneklindt Novice
06. marts 2014 - 07:55 Der er 6 kommentarer

Valg af SSD

Optimal brug af hardware

Hej.

Jeg har, efter min egen opfattelse, en relativt hurtig computer, hvis man kigger på det hardware der er i den. :P

Men føler oftest, at den ikke arbejder helt optimalt.
Altså langsomt.
Det er oftest når jeg bruger tunge programmer så som Adobe after effects eller laver film i Steam movie maker.

Jeg har nu fundet ud af, at jeg vil købe mig en SSD harddisk, da det ville gøre den betydeligt hurtigere.
Men hvilken? Budgettet ligge på omkring 1000,- +/-

Hardware liste:

Styresystem: win 7
ASUS SABERTOOTH Z77 Motherboard.
Intel Core i7-2600K 3.4GHz 8MB S-1155.
KINGSTON 16GB 4x4GB Kit 1600MHz DDR3.
Corsair TX Series 750W TX750M 80+ Bronze.
2TB Seagate Barracuda5900.3 64MB SATA2.
Avatar billede Slettet bruger
06. marts 2014 - 08:52 #1
hvad med denne her

http://www.dustinhome.dk/product/5010776918/intel-520-180gb-sata-ssd-mlc-bulk-7mm/

du skal se på read and write hastighed

Dataoverførelseshastighed (læse) 550 MB/s
Dataoverførelseshastighed (skrive) 520 MB/s

m.v.h
Avatar billede DonSkoD Juniormester
06. marts 2014 - 09:06 #2
Avatar billede Roneklindt Novice
06. marts 2014 - 09:41 #3
Kan jeg på nogen måde holde min hdd op imod en evt. ny sdd ?
Avatar billede CRKrogh Ekspert
06. marts 2014 - 10:13 #4
Hej.

  Det kan du på til dels. Hvis du kigger på:
http://www.seagate.com/internal-hard-drives/desktop-hard-drives/barracuda-green/

  ...så skriver de selv "Sustained data transfer rates up to 144 MB/s" - men på en HDD har du en mekanisk forsinkelse, imens disken placerer læse-/skrivehovedet over den næste sektor - den forsinkelse er ikke-eksisterende med SSD.

  Så selv under ideelle forhold er SSD'en minimum 3-4 gange hurtigere.

De bedste hilsner
06. marts 2014 - 10:29 #5
Psssst: Når du siger/skrive at den virker langsom .. "snakker" den så en del med din HD ?
Avatar billede Roneklindt Novice
06. marts 2014 - 11:09 #6
Problemet er typisk når den skal "render" eller bruger krævende ting, så som partikel effekter