Avatar billede webhamster Nybegynder
16. august 2001 - 20:37 Der er 10 kommentarer og
2 løsninger

Apache/Sessions

Warning: open(/tmp\\sess_dec695d1446718370bb11a3d5a773f55, O_RDWR) failed: m (2) in c:\\apache\\apache\\htdocs\\test.php on line 2

Warning: open(/tmp\\sess_dec695d1446718370bb11a3d5a773f55, O_RDWR) failed: m (2) in Unknown on line 0

Warning: Failed to write session data (files). Please verify that the current setting of session.save_path is correct (/tmp) in Unknown on line 0

Sådan en fejl meddelse får jeg!
Og min session.save_path er sat til:
c:\\php\\sessiondata

Avatar billede jd Nybegynder
16. august 2001 - 20:43 #1
Som du kan se i fejlmeddelelsen tror PHP stadigt at session.save_path er sat til /tmp - dette er højst sandsynligt fordi du kører PHP som modul til Apache, right? Den eneste work-around jeg kender til er at definere det explicit i din .htaccess

- Jonas
Avatar billede magnus_madsen Nybegynder
16. august 2001 - 20:44 #2
eller lave mappen C:\\tmp - det gjorde jeg
Avatar billede jd Nybegynder
16. august 2001 - 20:48 #3
Okay - sidst jeg prøvede dette virkede det bare ikke. Det var også lige efter PHP4 udkom - så det er noget tid siden.

- Jonas
Avatar billede webhamster Nybegynder
16. august 2001 - 20:48 #4
Magnus det hjalp :-)
Avatar billede razor Nybegynder
17. august 2001 - 00:54 #5
jonas -> hvad snakker du om ? :) - prøv at kigge i sessions-afsnittet i php.ini ...
Avatar billede jd Nybegynder
17. august 2001 - 01:14 #6
razor:> Ja?
Avatar billede razor Nybegynder
17. august 2001 - 01:18 #7
hvorfor ikke bare rette det implicit i php.ini istedet at lave et sådant dirty hack ?
Avatar billede jd Nybegynder
17. august 2001 - 01:20 #8
razor:> Tag lige at læse mit første indlæg _grundigt_ igen. :)
Avatar billede razor Nybegynder
17. august 2001 - 01:29 #9
jonas> kig nu lige på uret - det er ikke min skyld jeg ikke kan tænke klart på denne tid af døgnet. Mange undskyldninger herfra.
Avatar billede jd Nybegynder
17. august 2001 - 01:30 #10
Hmm... den har jeg hørt før? :))
Avatar billede razor Nybegynder
17. august 2001 - 01:35 #11
Jeg må bare lære ikke at rette på dig når andre hører på det, eller når det er et lidt mere humant tidspunkt.
Avatar billede jd Nybegynder
17. august 2001 - 01:40 #12
Det lugter langt væk af dårlige undskyldninger :)
Ej, det er klart at man tåger lidt på denne tid, men det er da rigtigt at du bliver nødt til at lade være med at rette på mig offentligt med alle de fejl du laver *G*

EOD. :)

- Jonas