Avatar billede nemlig Professor
01. marts 2014 - 15:28 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Vil ikke indlæse fil med filtypen .php

Jeg har lavet en lille viderestillingsfil, som jeg kalder

dinside.php (filen skal have typen .php)

med følgende kode:

<%
    Response.Redirect "http://Glrejser.dk/book/dinside.php?" & Request.QueryString
%>

Men jeg får denne fejl, når jeg kalder php-filen:

This error occurs when the file extension of the requested URL is for a MIME type that is not configured on the server. You can add a MIME type for the file extension for files that are not dynamic scripting pages, database, or configuration files. Process those file types using a handler. You should not allows direct downloads of dynamic scripting pages, database or configuration files.
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
01. marts 2014 - 15:55 #1
Fejlen kommer vel fra en IIS, der ikke forstår PHP.
Avatar billede nemlig Professor
01. marts 2014 - 17:10 #2
Indholdet af filen er ASP, og filen ligger på et ASP-hotel.

Jeg har et lignende tråd her, der forklarer sammenhængen/årsagen:

www.eksperten.dk/spm/992179
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
01. marts 2014 - 17:24 #3
Ok, så. Det giver lidt mening. Men har du adgang til at konfigurere den IIS det kører på?
Avatar billede nemlig Professor
01. marts 2014 - 17:27 #4
Webhotellet er Unoeuro.com, og der er begrænset mulighed for opsætninger.
Jeg kan lave lidt DNS-styring, men som jeg ser det, er det kun subdomæner, jeg kan lave viderestillinger på.
Avatar billede nemlig Professor
01. marts 2014 - 17:31 #5
Jeg kan også oprette DNS-Records, men det kender jeg ikke meget til.
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
01. marts 2014 - 17:37 #6
Så det der hedder " URL viderestilling (301)" gælder kun for et helt subdomæne? Jeg kender ikke unoeuro.com.

Som jeg ser det, så kan du ikke med den opsætning.

(og jeg kan ikke lade være: hvorfor dog flytte noget tilbage til 15+ år gammel teknologi, når man kan så meget mere i dag...)
Avatar billede nemlig Professor
01. marts 2014 - 17:50 #7
OK, tak Erik.
Jeg har leveret bookingsystemet for nogle år siden, og som jeg fik til at spille sammen med den daværende hjemmeside.
Jeg har slet ikke været involveret i den nye hjemmeside og skiftet til ASP-Webhotel, men bliver nu inddraget, da de nu opdager, at bookingsystemet ikke kan køre på det nye webhotel.

Og så prøver jeg om det kan løses.

Men de kan da løse det, ved at sende en mail ny mail til alle kunderne med link til den url, hvor bookingsystemet ligger nu.
Avatar billede HKW Nybegynder
01. marts 2014 - 18:15 #8
Prøv med noget så simpelt som en mappe ved navnet "dinside.php" og i din mappe lave en default.asp, som indeholder dit lille script
Avatar billede nemlig Professor
01. marts 2014 - 18:57 #9
#8 Det virker :) :) Fantastisk. Denne simple løsning havde jeg ikke lige tænkt.

Jeg har lige prøvet den i Google, IE og Firefox, og det virker alle steder.

Tak for tippet. Det bliver løsningen indtil vi finder en ordentligt og permanent løsning.
Avatar billede nemlig Professor
01. marts 2014 - 18:58 #10
Og smid et svar.
Avatar billede nemlig Professor
20. marts 2014 - 19:10 #11
Lukketid. Giver HKW et svar?
Avatar billede nemlig Professor
23. juli 2014 - 10:27 #12
Lukketid.