Avatar billede rommys Nybegynder
01. marts 2014 - 12:57 Der er 27 kommentarer

Computer mister internet forbindelse hver time i ca. 1 sekund.

Hej alle

Jeg har nu i over 1 år haft et irriterende problem præcis hver time mister min computer i ca. 1 sekund internet forbindelsen dvs. hvis jeg streamer noget eller er på et online game bliver jeg smidt af, jeg kan så efterfølgende bare logge på igen, men det er selvfølgeligt meget generende.
Det er ikke selve internet forbindelsen der er noget galt med fordi andre computere på samme forbindelse har ikke dette problem.
Hvis jeg slukker computeren og starter den igen kan problemet nogle gange forsvinde. Dvs. det er måske hver anden gang jeg starter computeren at problemet er der.

Jeg har slettet alle programmer som jeg fandt mistænkelige og jeg har geninstalleret YouSee sikkerheds pakken.
Styresystem er win 7 64-bit og jeg installerer altid alle sikkerheds opdateringer.

Håber der er en som kan hjælpe mig :)
Avatar billede tiger_dk Mester
01. marts 2014 - 13:03 #1
Prøv lige at hent:

Hent:  http://www.spywarefri.dk/?URL=http%3A%2F%2Fgeneral-changelog-team.fr%2Ffr%2Fdownloads%2Ffinish%2F20-outils-de-xplode%2F2-adwcleaner (AdwCleaner)

af Xplode, og gem den på dit Skrivebord.

Dobbeltklik på adwcleaner.exe.
Klik på Scan.
Når scannen er færdig tryk på Clean.
Din computer vil (muligvis) blive genstartet automatisk.
En tekstfil åbnes efter genstart.
Kopier venligst indholdet af denne logfil i dit næste svar.
Du kan finde logfilen her C: \ AdwCleaner [Sn]
Avatar billede HKW Nybegynder
01. marts 2014 - 13:25 #2
Det er et kendt problem med Yousees billige skrammel. Prøv om det hjælper noget at konfigurere din pc med statisk ip.
Avatar billede rommys Nybegynder
01. marts 2014 - 13:46 #3
# AdwCleaner v3.020 - Report created 01/03/2014 at 13:38:49
# Updated 27/02/2014 by Xplode
# Operating System : Windows 7 Home Premium Service Pack 1 (64 bits)
# Username : Far - FAR-PC
# Running from : C:\Users\Far\Desktop\adwcleaner.exe
# Option : Clean

***** [ Services ] *****

***** [ Files / Folders ] *****

Folder Deleted : C:\Program Files (x86)\Conduit
Folder Deleted : C:\Users\Far\AppData\Local\Conduit
Folder Deleted : C:\Users\Far\AppData\Local\eSupport.com
Folder Deleted : C:\Users\Far\AppData\LocalLow\Conduit
Folder Deleted : C:\Users\Far\AppData\LocalLow\PriceGong
Folder Deleted : C:\Users\Admin\AppData\LocalLow\Conduit
Folder Deleted : C:\Users\Sus\AppData\LocalLow\Conduit
Folder Deleted : C:\Users\Admin\AppData\Local\Google\Chrome\User Data\Default\Extensions\cfgmipjabpfjdgflgbjjpgekdejokfci
File Deleted : C:\Users\Far\AppData\Local\Google\Chrome\User Data\Default\Local Storage\hxxp_images.search.conduit.com_0.localstorage
File Deleted : C:\Users\Far\AppData\Local\Google\Chrome\User Data\Default\Local Storage\hxxp_images.search.conduit.com_0.localstorage-journal
File Deleted : C:\Users\Far\AppData\Local\Google\Chrome\User Data\Default\Local Storage\hxxp_search.conduit.com_0.localstorage
File Deleted : C:\Users\Far\AppData\Local\Google\Chrome\User Data\Default\Local Storage\hxxp_search.conduit.com_0.localstorage-journal

***** [ Shortcuts ] *****

***** [ Registry ] *****

Key Deleted : HKCU\Software\Google\Chrome\Extensions\cfgmipjabpfjdgflgbjjpgekdejokfci
Key Deleted : HKLM\SOFTWARE\Google\Chrome\Extensions\cfgmipjabpfjdgflgbjjpgekdejokfci
Key Deleted : HKLM\SOFTWARE\Classes\protector_dll.protectorbho
Key Deleted : HKLM\SOFTWARE\Classes\protector_dll.protectorbho.1
Key Deleted : HKLM\SOFTWARE\Classes\Toolbar.CT2680363
Key Deleted : HKLM\SOFTWARE\Classes\CLSID\{058F0E48-61CA-4964-9FBA-1978A1BB060D}
Key Deleted : HKLM\SOFTWARE\Classes\CLSID\{18F33C35-8EF2-40D7-8BA4-932B0121B472}
Key Deleted : HKLM\SOFTWARE\Classes\CLSID\{3C471948-F874-49F5-B338-4F214A2EE0B1}
Key Deleted : HKLM\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\Browser Helper Objects\{02478D38-C3F9-4EFB-9B51-7695ECA05670}
Key Deleted : HKCU\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Ext\Stats\{02478D38-C3F9-4EFB-9B51-7695ECA05670}
Key Deleted : HKLM\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Ext\PreApproved\{02478D38-C3F9-4EFB-9B51-7695ECA05670}
Key Deleted : HKLM\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Ext\PreApproved\{EF99BD32-C1FB-11D2-892F-0090271D4F88}
Key Deleted : HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\SearchScopes\{AFDBDDAA-5D3F-42EE-B79C-185A7020515B}
Key Deleted : HKLM\SOFTWARE\Microsoft\Internet Explorer\SearchScopes\{AFDBDDAA-5D3F-42EE-B79C-185A7020515B}
Key Deleted : HKCU\Software\AppDataLow\Toolbar
Key Deleted : HKCU\Software\AppDataLow\Software\Conduit
Key Deleted : HKCU\Software\AppDataLow\Software\ConduitSearchScopes
Key Deleted : HKCU\Software\AppDataLow\Software\PriceGong
Key Deleted : HKCU\Software\AppDataLow\Software\SmartBar
Key Deleted : HKCU\Software\AppDataLow\Software\Toolbar
Key Deleted : HKLM\Software\Conduit

***** [ Browsers ] *****

-\\ Internet Explorer v11.0.9600.16518

-\\ Google Chrome v33.0.1750.117

[ File : C:\Users\Far\AppData\Local\Google\Chrome\User Data\Default\preferences ]

[ File : C:\Users\Admin\AppData\Local\Google\Chrome\User Data\Default\preferences ]

*************************

AdwCleaner[R0].txt - [3616 octets] - [01/03/2014 13:36:28]
AdwCleaner[S0].txt - [3504 octets] - [01/03/2014 13:38:49]

########## EOF - C:\AdwCleaner\AdwCleaner[S0].txt - [3564 octets] ##########
Avatar billede HKW Nybegynder
01. marts 2014 - 14:16 #4
Det med statisk ip... Dine udfald falder sammen med udløbstiden på din dynamiske ip. Det kan være routeren, måske firewallen i din sikkerhedspakke som giver bøvl med at forny din ip.
Avatar billede rommys Nybegynder
01. marts 2014 - 15:13 #5
Det kan ikke være routeren fordi andre computere tilsluttet til samme har ikke dette problem og for at være helt sikker på at det ikke skulle være en bestemt port på routeren har jeg også prøvet at skifte port men med samme resultat :(
Om det skulle være firewall i sikkerheds pakke, jo tja det ved jeg jo ikke, men hvordan kan jeg finde ud af dette ?

Jeg listeded AdwCleaners response herinde og kan se at den har slettet nogle keys og folders, er det muligt at den har fjernet problemet ?
Har ikke konstateret internet afbrydelser endnu men da jeg skal vente en time og det ikke er ved hver reboot at det forekommer kan det være svært at vide.
Avatar billede tiger_dk Mester
01. marts 2014 - 15:18 #6
Måske det har løst problemet....
Avatar billede HKW Nybegynder
01. marts 2014 - 15:21 #7
Selvom det ikke rammer alle, kan det teknisk set godt være en konflikt mellem din computer og routeren.
Avatar billede HKW Nybegynder
01. marts 2014 - 15:31 #8
Jeg kan nævne, at det ikke hører til sjældenhederne, at andre yousee-kunder skrive om præcis dette problem på både facebook og deres forum.
Avatar billede rommys Nybegynder
01. marts 2014 - 16:13 #9
Det vil være dejligt hvis problemet er løst :) men der kan godt gå noget tid før jeg endelig tør tro på det.

Hvis Yousee sikkerheds pakken ikke er optimal er der da et andet antivirus/firewall program i kan anbefale ?
Et gratis program ville være rart men ellers må jeg jo komme til lommerne :p
Avatar billede tiger_dk Mester
01. marts 2014 - 17:33 #10
ratis sikkerhedsprogram:

avast! Antivirus

http://www.avast.com/da-dk/

Betaling sikkerhedsprogram

Kaspersky Internet Security 2014 eller Kaspersky PURE 3.0

http://spywarefri-shop.dk/udvalgte-produkter/kaspersky-internet-security-2009.html til 399,- og med 99,75,- i rabat når man fornyer !

http://spywarefri-shop.dk/udvalgte-produkter/kaspersky-pure.html
Avatar billede rommys Nybegynder
02. marts 2014 - 16:47 #11
Bare lige til update.

Problemet består stadig, lige nu er det præcis 51 min over hver time at jeg mister internet forbindelsen, det hænger sammen med at jeg startede computeren 8.51 og hver time efterfølgende cutter den forbindelsen ca. 1 sec.

For resten kan jeg oplyse at nogle gange starter computeren op af sig selv, og når den gør det så har jeg problemet, ved ikke om den info er brugbar.

Jeg vil nu prøve at installere gratis programmet fra avast, håber det vil hjælpe.
Avatar billede Slettet bruger
04. marts 2014 - 00:54 #12
For resten kan jeg oplyse at nogle gange starter computeren op af sig selv

Det er jo ikke normalt at en computer starter op af sig selv, kan du beskrive lidt mere detaljeret om hvad der får den til at state op.

Jeg vil nu prøve at installere gratis programmet fra avast, håber det vil hjælpe

Det bliver da ikke bedre af at du vil installere et gratis antivirusprogram som Avast.

Kør en test af dit bredbånd for at se om der er noget unormalt. Hvis du har en internetforbindelse der er for hurtig i forhold til hvad dit udstyr rent faktisk kan håndtere kan det give problemer. Hvilke bredbånd forbindelse har du fra Yousee og hvad viser testen.
http://bredbaandsmaaleren.dk/maaler.html

hver time efterfølgende cutter den forbindelsen ca. 1 sec.

Hvis man har trådløst bredbånds forbindelse er det jo ikke ualmindeligt at den mister forbindelsen en gang i mellem.

For at løse problemet kan man skifte kanal på sin Router.
http://yousee.dk/Hjaelp_og_Support/Bredbaand/Problemer/Forbedre_dit_WiFi_signal_ved_at_skifte_kanal.aspx
04. marts 2014 - 06:35 #13
Jeg vil nu prøve at installere gratis programmet fra avast, håber det vil hjælpe

Hvis du allerede HAR et aktivt (gratis?) Sikkerhedsprogram skal du ikke install et extra !!!
Ikke 2 kærester på samme tid ;-)

---
Avatar billede Slettet bruger
04. marts 2014 - 09:17 #14
Hvis du skifter sikkerhedsprogram så afinstaller F-security rigtigt ! med Uninstaller tool.
http://community.f-secure.com/t5/Security/F-Secure-Uninstallation-Tool/td-p/31265
Avatar billede rommys Nybegynder
04. marts 2014 - 11:28 #15
til Pixxel:

Jeg ved ikke hvorfor Computeren nogle gange starter op af sig selv, men når den gør det så har jeg problemet med at den cutter internet forbindelsen i få sekunder, præcis hver time.

Jeg fik det råd herinde at måske det var yousee sikkerheds pakken der var problemet, derfor jeg nu har prøvet med Avast.

Testen fra http://bredbaandsmaaleren.dk/maaler.html kan ses her:
http://speedtest.ookla.com/result/2522256129.png

Jeg har tilsluttet min computer med kabel til routeren så jeg bruger ikke trådløst net, desuden har jeg forgæves prøvet at putte kablet i en anden port, og da alle andre computere tilsluttet same router ikke har dette problem, mener jeg at man kan udelukke routeren som værende problemet.
Avatar billede Slettet bruger
04. marts 2014 - 11:48 #16
Jeg syntes du har et MEGET stort opload det kan måske skyldes virus. Upload er faktisk større end download.

Sådan ser min test ud
http://i.imgur.com/aBf6OnH.png

Hvis du ikke kan komme på internettet kan det jo være svært at download et program til at scanne med ? Ellers prøv ESET online scanner, hvis du kan køre den.
http://www.eset.com/us/online-scanner/

Og Malwarebytes free, prøv at kikke på min hjemmeside.
http://pixxel.dk/om.html

Men prøv i browseren Internet explorer at gå ind i LAN forbindelse og se om der er flueben i Proxyserver. Se billed.Hvis der er så fjern det, klik OK.
http://i.imgur.com/tsq9NR6.png
Avatar billede rommys Nybegynder
04. marts 2014 - 11:50 #17
Til karise_larry og pixxel:

Jeg brugte Windows normale uninstall procedure til at fjerne Yousee, og efterfølgende installerede jeg så Avast.

I øvrigt kan jeg oplyse at efter jeg har installeret Avast har jeg endnu ikke oplevet at miste internet forbindelsen, men da det ikke forekommer hver gang jeg starter den op tør jeg endnu ikke tro på at alt er i orden nu.
I forbindelse med installationen af Avast udførte den en grundig antivirus scan i forbindelse med bootup og der fandt den flere "virus" og puttede dem i Karantæne. Kan jo håbe på at en af disse var banditten :)
Avatar billede Slettet bruger
04. marts 2014 - 11:56 #18
Ja det kan man jo håbe på, men vil det så sige at du ikke har noget sikkerhedprogram på computeren. Prøv #6.
Avatar billede rommys Nybegynder
04. marts 2014 - 11:58 #19
til pixxel:

Nu er jeg ikke Expert men viser den test ikke bare det mulige upload/download og ikke det faktiske forbrug ?
Avatar billede rommys Nybegynder
04. marts 2014 - 12:12 #20
Der er ikke flueben i proxyserver.

Og ja nu har jeg kun gratis programmet Avast installeret og så benytter jeg jo så MS firewall da Avast "kun" sikrer mod virus, forstår ikke hvad du mener med:  Prøv #6  ?

Jeg ønsker den bedst mulige sikring af min computer, vil meget gerne have anbefalinger af hvilke program der yder den bedste beskyttelse og om MS firewall er god nok eller om man skal have et program der både er antivirus + firewall ?
Avatar billede Slettet bruger
04. marts 2014 - 12:34 #21
Den viser det der sker lige nu, altså det faktuelle forbrug.

Hvorfor ikke forsætte med F-security
Avatar billede Slettet bruger
04. marts 2014 - 12:38 #22
Det er et godt program, hvorfor det ikke fik "has" på den virus ved jeg ikke.
Avatar billede Slettet bruger
04. marts 2014 - 12:43 #23
Selv bruger jeg Norton internet security købt hos E-gear.dk
Avatar billede rommys Nybegynder
04. marts 2014 - 14:52 #24
Ak jeg har stadig det problem med internet forbindelsen, nu afbryder den hver time 45min over :(

Havde virkelig håbet på at det var Yousee sikkerheds pakken der var problemet, nu er jeg tilbage på bar bund.

Er der nogle der har et forslag til hvad jeg så kan prøve med ?  andet end en total reinstallation af alt software.
Avatar billede rommys Nybegynder
05. marts 2014 - 12:28 #26
Tak for dit link men det hjælper mig nu ikke da jeg ikke er på det trådløse net men er tilsluttet med kabel.

Kan mit problem ikke være en eller anden proces der starter op hver time og prøver at "ringe hjem" måske en eller anden software rest der sidder fast efter en eller anden opdatering der er gået galt, eller måske en virus rest?

Jeg ved bare ikke hvor jeg skal kikke eller hvad jeg skal kikke efter. Lige nu er det hver time 5min over at jeg har det lille afbrud af internettet.
Avatar billede Slettet bruger
06. marts 2014 - 09:03 #27
Ja, jeg glemmer hele tiden at du ikke har trådløs ;-)

Kan mit problem ikke være en eller anden proces der starter op hver time og prøver at "ringe hjem" måske en eller anden software rest der sidder fast efter en eller anden opdatering der er gået galt

Lyder som en mulig forklaring. REVO kan finde program rester : Scanning for leftovers after the standard uninstall.
http://www.revouninstaller.com/revo_uninstaller_free_download.html

Efter installation klik Vis indsæt en toolbar - Funtionpanel. Se billed - klik på Skrotfil renser, klik Scan, når den er færdig klik på Slet.
http://i.imgur.com/9g1yadW.png

Eller er der som du selv var inde på, nok ikke andet at gøre end at formatere computeren.