Avatar billede ZeBa Ekspert
27. februar 2014 - 06:51 Der er 16 kommentarer og
1 løsning

HJÆLP - oversmømmet af personer

Har lige fået min Huawei Windows tilbage fra reparation og fundet ud af, at der er noget, der hedder apps (!).
Jeg satte mit SIM-kort, som indeholdt omkring 20 personer i telefonbogen, men nu er der pludselig et par hundrede!!!!!!!!!
Det ser ud til at være mine venner på Facebook, men hvorfor i alverden optræder de nu her - og hvordan slipper jeg af med dem?
Avatar billede ZeBa Ekspert
27. februar 2014 - 07:05 #1
Og jeg kan ikke engang slette dem.
HJÆLP
Avatar billede ZeBa Ekspert
27. februar 2014 - 08:04 #2
De oprindelig ligger på SIM-kortet, mens der står "Facebook" ved de nye. Er det så ikke muligt at slette dem alle på een gang?
Avatar billede Slater Ekspert
27. februar 2014 - 08:10 #3
Det er sandsynligvis fordi din facebook app er sat til at synce med telefonens adressebog. Det er altså den du skal bede om at lade være.

Prøv at gå ind i den, finde noget der hedder "app settings", og i den er der - i hvert fald i min - nederst en "sync contacts" knap. Den skal bare sættes til "don't sync". Det kan være det hedder noget andet, hvis telefonen er sat til dansk.
Avatar billede DonSkoD Juniormester
27. februar 2014 - 09:59 #4
Hvis du håber på at få hjælp herinde, så skal du nok overveje at få lukket nogle af dine gamle spørgsmål.
Avatar billede DonSkoD Juniormester
27. februar 2014 - 09:59 #5
Avatar billede ZeBa Ekspert
27. februar 2014 - 14:48 #6
#3: Men hvor finder jeg den? Hvis jeg skubber startskærmen tilvenstre, kommer der en lodret række med apps, startende med Alarmer, beskeder - osv. dernedad. Men der er ingen Facebook...
Avatar billede ZeBa Ekspert
27. februar 2014 - 14:53 #7
På forsiden er der en flise, der hedder "5 nye elementer", men der er ikke noget, der hedder facebook
Avatar billede ZeBa Ekspert
27. februar 2014 - 15:12 #8
Jeg kan gå ind på mail+konti og der kommer så Microsoft-konto og Facebook, men derinde står der kun "Indstillinger for Facebook" og så brugernavn og password - og ikke andet.
Avatar billede Slater Ekspert
27. februar 2014 - 16:45 #9
DonSkoD har ret i, at du bør gøre noget ved alle dine åbne tråde.
Avatar billede ZeBa Ekspert
27. februar 2014 - 18:50 #10
#3: Du havde ret - såvidt jeg kan se.
Løsningen var:
Indstillinger --> mail + konti --> Facebook. Men her klikkede jeg på den, og i steder skal man holde den nede. Det fotalte en sød pige i El-Giganten mig. I øvrigt kan jeg efterhånden varmt anbefale dem, selv om i sin tid blev sur over, at jeg ikke måtte have min hund med ind :)
Skærmen på min Huawei stod af, og da jeg ikke kunne finde min kvittering, fandt de mig uden videre på mit telefonnummer.
Reparationen varede 4 arbejdsdage, hvor jeg hele tiden kunne følge den. Og idag fil jeg så hjælp af en sød pige derude, som brugte mere end 10 minutter på det, fordi hun heller ikke umiddelbart kunne finde ud af det - hvilket selvfølgelig glædede mig :)
Men lad mig få et svar til points.
Avatar billede ZeBa Ekspert
27. februar 2014 - 18:58 #11
#4-5-9:
Jeg slås med en mellemsvær depression, der sammen med kroniske smerter, som jeg får Methadon for, æder det meste af min energi. Min pc laver uafbrudt så mange problemer, at jeg næsten bruger mere tid på at få den til fungere end på at arbejde med den - så jeg efterhånden har bjerge af arbejde liggende. Min forhenværende kæreste har for nogen tid siden fået at vide, at hun er avorligt syg. I løbet af de sidste 2 uger har jeg betalt dyrlægeregninger på over 6.000 kr.
Men nu kan jeg godt se, at det er småting ved siden af det KÆMPEPROBLEM med at jeg har nogle få åbne spørgsmål.
Til gengæld kan vi så glæde os over, at I har noget så væsentligt at få tiden til at gå med.
Avatar billede Slater Ekspert
27. februar 2014 - 20:50 #12
Ah, nu blev du da lige lidt barnlig.

Du beder om hjælp herinde. Det mindste du kan gøre, er da at give folk den lille tilkendegivelse det er, at afslutte spørgsmålene og fordele point.
Personligt er jeg revnende ligeglad med pointene, jeg skal ikke bruge dem - men på Eksperten er afslutningen en form for tak, og at ignorere det er utaknemmeligt.

Hvis du ikke har overskud til det, så har du nok heller ikke overskud til at spørge i første omgang. Det er da ærgerligt med alle dine problemer, men forventer du virkelig, at folk herinde skal tage højde for det - specielt når de ingen anelse har om det?

Men jeg vil gå ud fra, det er en dårlig dag/depression, der fik dig til at reagere sådan. Så godt du fik det rettet - og her tager du for min skyld bare pointene selv, da det ikke var meget hjælp du fik.
Avatar billede ZeBa Ekspert
27. februar 2014 - 22:54 #13
Nej, det forventer jeg ikke, men imponerende, at du bedre end jeg selv ved, hvad jeg har overskud til.
Avatar billede Slater Ekspert
28. februar 2014 - 07:38 #14
Okay, du bliver ved.

I så fald må jeg sige: hvad i alverden rager det os? Hvorfor tror du vi bekymrer os det mindste om dine personlige problemer?

Når du er på en side og beder om hjælp, så kan du opføre dig som andre mennesker, eller du kan lade være med at komme her. Din depression er os andre revnende ligegyldig.
Avatar billede ZeBa Ekspert
28. februar 2014 - 13:12 #15
Det tror jeg aldeles ikke, du gør. Men jeg var så naiv at tro, at du havde et minimum af proportionssans.
Avatar billede Jannickhess Professor
03. marts 2014 - 01:03 #16
Hvis du er dep, så skulle du gå ind på denne side her
www.depnet.dk der kan du chatte frit om dine problemer,

Jeg har selv været deprimeret, og jeg ved det er ødelæggende for ens psyke.

Jeg kan godt, forstå, at det kan være svært at overskue at lukke dine ? - det har det selv været for mig, nu har jeg så gjort noget ved det en af de dage jeg havde overskuddet til det.

Du kan også ringe til diverse hjælpelinjer, du er slet ikke alene, desværre, der er mange der kan hjælpe dig, det lyder som om du gerne vil have hjælp..

KH

JH
Avatar billede ZeBa Ekspert
03. marts 2014 - 03:46 #17
Tak for kommentaren og forslagene, men jeg har slidt 6 psykiatere op og fået spandevis af medicin, og jeg snakker fint med "normale" om det, så jeg har ikke behov for flere - og jeg orker slet ikke andre deprimerede. Det får jeg det kun dårligere af. Men det er godt en gang imellem at tale med en, som ved, hvad det vil sige at være tappet for energi, for det forstår folk ikke, hvis de ikke selv har prøvet det, uanset hvor kloge de selv mener at være :)
Det er rigtig det med at lukke spm de dage, hvor man har energi til det, men dels går det også ud over hukommelsen, og dels ved du sikkert også, at ligesom alt muligt andet, så "ordner jeg det lige i morgen" - og så er det glemt igen.
kh