Avatar billede denden Nybegynder
26. februar 2014 - 09:16 Der er 5 kommentarer

Copy tabel

Hej,
jeg er helt ny til SQL 2008 og har åbenbart et let spørgsmål.
Hvordan kopierer jeg en eksisterende tabel i databasen?
Avatar billede Syska Mester
26. februar 2014 - 09:35 #1
Så skal du have SSMS 2008 ( Express kan ikke bruges ), hvis du ikke har det, skal du ud i noget custom SQL.

http://www.w3schools.com/sql/sql_select_into.asp

mvh
Avatar billede denden Nybegynder
26. februar 2014 - 09:47 #2
Jeg har MS SQL managment studio 2008.
Kan jeg bruge CREATE TO og rename gamle navn med det nye navn?
Avatar billede Syska Mester
26. februar 2014 - 09:55 #3
Det kan du som sådan godt ...

Det er jo så bare en "two step copy" ... hvor du bagefter skal indsætte data.

Vær opmærksom på følgende hvis du har en identity column: http://technet.microsoft.com/en-us/library/aa259221(v=sql.80).aspx

Men det lyder til at du har express versionen ellers havde du nemlig en måde at kopiere en table på i SSMS.

mvh
Avatar billede denden Nybegynder
26. februar 2014 - 10:04 #4
Og en sidste en, hvis man rename en eksisterende tabel, er det også nødvendigt at rename Keys PK?
Avatar billede Syska Mester
01. marts 2014 - 17:35 #5
Nej, de tilhører din table ... så ikke nødvendigt.

Men hvis du kalder dine index f.eks: IX_[TableName]_[Columns]

Så ville det måske være en god ide ... jeg plejer at bruge: IX_[Columns]

mvh