Avatar billede Yogibasco Nybegynder
24. februar 2014 - 23:29 Der er 14 kommentarer

Gendannelse af mapper og filer efter systemgendannelse

Hej,

Jeg har lavet en systemgendannelse på min PC med WIN7 da den lavede en masse underlige ting. Efter systemgendannelsen virkede min igen perfekt. Gendannelses tidspunktet er helt tilbage til november 2013. Jeg Glemte bare at lave en backup af mine filer og mapper inden jeg gennemførte denne gendannelse.
Dette har nu resulteret i at jeg har mistet 3 måneders arbejde på min PC. Er der nogen som kan hjælpe mig med at gendanne de seneste 3 måneders filer og mapper?
25. februar 2014 - 06:34 #1
Velkommen til E. ...

En SYSTEMGENDANNELSE burde ikke ændre i dine egen filer/mapper (under [Dokumenter] ) ...
Er du sikker på at du er logget på med samme profil som tidligere ?
Avatar billede Yogibasco Nybegynder
25. februar 2014 - 10:51 #2
Hej,
Jeg tror problemet er at jeg ikke havde lavet en sikkerhedskopi inden systemgendannelse. Dette HAR resulteret i at alle mine mapper og filer er væk.
Jeg har kun et login/bruger på min PC. Så jeg er sikker på det ikke er problemet.
Har i forslag til hvordan eller hvilke programmer der kan bruges til at søge og gendanne filer der ikke er gemt i sikkerhedskopierne?
Avatar billede HKW Nybegynder
25. februar 2014 - 10:59 #3
Prøv lige at dyk ned i c:\users og se om der ikke skulle ligge en ekstra profil med ca. samme navn
Avatar billede Yogibasco Nybegynder
25. februar 2014 - 11:07 #4
Det gør der desværre ikke :-(
Avatar billede Yogibasco Nybegynder
25. februar 2014 - 11:09 #5
Alt er tilbagestillet som om der ikke er lavet noget på PCen siden sidst i November.
Eksisterende filer (som ikke er slettet) er ændret så de data der er tastet ind i feks Excelark ikke indeholder data efter denne dato i november. Alle filer og mapper der er oprettet efter sidst i November er slettet?
Avatar billede HKW Nybegynder
25. februar 2014 - 11:14 #6
Funktionen burde ikke ændre i dine personlige filer. Har du visning af skjulte filer slået til?
Avatar billede Yogibasco Nybegynder
25. februar 2014 - 11:21 #7
Ja funktionen "vis skjulte, mapper og drev" er slået til. Jeg undre mig jo også over at dere er ændret i de filer som er oprettet før datoen sidst i november. De filer er oprettet inden denne dato eksistere stadig. Men data tastet ind i dem er forsvundet.
Avatar billede vejmand Juniormester
25. februar 2014 - 11:49 #8
Hvordan har du lavet den systemgendannelse?
Avatar billede Yogibasco Nybegynder
25. februar 2014 - 11:56 #9
Jeg har lige kigget det nærmere igennem. Det jeg har gjort er at jeg rent faktisk har lavet Systemgendannelse hvor jeg har brugt en tidligere systemafbildning.
Det må være derfor mine filer og mapper er slettet og ændret.

Kan man genetablere filer og mapper efter en systemafbildning?
Avatar billede ptj_11 Forsker
25. februar 2014 - 15:16 #10
Det du har lavet svarer til at stille maskinen tilbage til fabriksinstallation.
Dette har så fjernet alle filer tilføjet senere end det tidspunkt, hvor du oprettede et gendannelsespunkt.
Klik på følgende link, download programmet "Recuva", installer det, og kør så en scanning efter slettede filer og mapper.
Du skal inden du udfører scanningen sikre dig, at du har et andet medie (HD eller netværksdrev) til rådighed. Dette fordi, du skal kunne lagre dine fundne data på et andet medie, end det du gendanner fra.
http://www.piriform.com/download
Giver dette mening, ellers kommer du bare igen.
/ptj_11
Avatar billede Yogibasco Nybegynder
26. februar 2014 - 22:18 #11
Hej ptj_11

Tak for dit svar. Nu hjalp det. Ihvertfald har jeg nu fundet nogle af mine tabte filer. men ikke alle. Hvordan kan det være at ikke alle filer bliver gendannet. Jeg mangler en del Excel filer samt aftaler der var lagt i min outlook kalender.
Ved du eller nogle andre hvad filerne til outlook kalenderen hedder og hvordan de gendannes samt hvordan jeg finder de resterende filer som mangler?
27. februar 2014 - 06:35 #12
Outlook ? Er der tale om den store "Microsoft Outlook" ? (Købe version)
Avatar billede Yogibasco Nybegynder
27. februar 2014 - 07:31 #13
Ja det er købeversionen. Microsoft Outlook 2007
Avatar billede ptj_11 Forsker
27. februar 2014 - 12:38 #14
Så skal du i de gendannede filer se efter filer med efternavnet PST (eks. Outlook.pst).
Denne/disse fil(er) indeholder alle oplysninger fra din "gamle"outlook installation.
For at få de gamle oplysninger ind i din nuværende outlook, så skal du benytte funktionen import/eksport, og her importere fra den gamle/gendannede fil.
Årsagen til at ikke alle filer bliver gendannet kan ligge i, at området på harddisken, hvor filerne oprindeligt var gemt, er blevet overskrevet med nye data.
Du kan muligvis hente hjælp til at få gendannet det mistede på følgende adresse:
http://www.partitionsupport.com/utilities.htm
Jeg har selv brugt ham flere gange med et tilfredsstillende resultat.
/ptj_11