Avatar billede Gijas1975 Nybegynder
24. februar 2014 - 18:31 Der er 8 kommentarer

Spam

Min mor har fået åbnet en spammail som er sendt fra min hotmail til hendes. Hendes problem er nu at hun ikke kan åbne sin mail når hun logger på hotmail. Logger jeg på min computer, kan jeg sagtens åbne den. Vi har prøvet at lave koden om, men hun kan stadig ikke åbne den.
Hun kan sagtens gå på nettet, så det virker som om problemet ligger på mailen. Nogen der ved hvordan vi kan løse dette problem ?
Avatar billede kagemanden701 Nybegynder
24. februar 2014 - 21:25 #1
Det er lidt svært at vide da jeg ikke helt kan vide om den har fået virus eller ej. Vira vil som oftest blokere browseren 'for good'.

Har du prøvet at logge ind via OneDrive og gå den vej igennem.

En spammail kan jo ikke ændre ved dine browserindstillinger, medmindre hun har åbnet et virabefængt program eller noget.

Prøv at slet browserdataene og prøv igen.
Avatar billede Gijas1975 Nybegynder
24. februar 2014 - 21:41 #2
Hvordan sletter man browserdata ? Hvis det evt ikke virker, skal hun så oprette ny mail ? Og tak for svar
Avatar billede kagemanden701 Nybegynder
24. februar 2014 - 22:34 #3
Nej, ikke ny mail.

Hvis du har Internet Explorer:

Tryk på tandhjulet oppe til højre -> Slet browserdata -> Afkryds alt, bortset fra adgangskoder.
Avatar billede Gijas1975 Nybegynder
24. februar 2014 - 23:00 #4
Øv, det virker heller ikke... Hun kan godt logge på hotmail, men kan ikke åbne nogen af postkasserne, hverken indbakke eller de andre. :-/
25. februar 2014 - 06:00 #5
,,, kan ikke åbne ? Præcist hvordan er fejlmeddelsen ?

---

Generelt: Hvilket Styresystem ?
Hvilken Browser / Internet program / Version ?

---

Velkommen til E. ...
Avatar billede kagemanden701 Nybegynder
25. februar 2014 - 10:38 #6
En jeg kender havde samme problem i fredags. Man kan klikke og den markerer også med en farve, men der sker intet.
Tror det er en fejl fra Microsoft. Prøv at åben fra en telefon.
Avatar billede Gijas1975 Nybegynder
25. februar 2014 - 11:44 #7
Jeg kan sagtens åbne min mors mail på min computer, hun kan bare ikke åbne den på hendes egen computer. Jeg må prøve at rode lidt mere med det..

Hun har internet Explorer 2007
Avatar billede MadsHaupt Juniormester
25. februar 2014 - 14:09 #8
Hvilken version af Windows har hun på hindes computer, jeg tænkte på om det kunne være fordi det er en forældet version af Internet Explorer, prøv at installere Firefox på hindes computer og prøv om det virker i Firefox. http://firefox.com/