Avatar billede torben lind Forsker
24. februar 2014 - 08:24 Der er 8 kommentarer og
2 løsninger

Win7 32 eller 64 bit system?

Hej alle sammen.
Jeg har investeret I en ny computer uden styrestem,med 8 Gb ram og har selv win7 ultimate I 32 og 64 bit udgave.Kan det svare sig at udnytte alle 8 Gb ram der er I computeren ved at installerer 64 bit udgaven.Computeren bliver ikke brugt til spil,men er en arbejds computer hvor der er 2-4 programmer åbne hele tiden(1-2 billede behandlings program og office 2010 er altid åbne),skal jeg gå efter at installerer 64 Bit versionen hvor jeg kan udnytte 8 GB ram,eller skal jeg holde mig til 32 bit versionen hvor jeg kun kan udnytte max. 4 Gb ram.
Håber på nogle input hvad I mener.
På forhånd tak for hjælpen.
Torben
Avatar billede shako Novice
24. februar 2014 - 08:29 #1
Selvfølgelig skal du da have 64bit versionen. De koster næsten det samme og det ville være spild at have 4GB ekstra RAM du ikke kan bruge.

Den eneste undtagelse er hvis du benytter software som er udelukkende skrevet til 32bit systemer, men i så fald kan du nok køre dem i kombitalitetstilstand.
Avatar billede torben lind Forsker
24. februar 2014 - 08:53 #2
Hello shako.
Tak for hurtigt svar,jeg lader lige spørgsmålet stå åbent resten af dagen og tildeler derefter point.
Torben
Avatar billede kurt54 Ekspert
24. februar 2014 - 10:38 #3
Har du gammel hardware du vil bruge sammen med den - printer scanner mm - kan 64bit drivere være et problem at skaffe.
Avatar billede shako Novice
24. februar 2014 - 11:14 #4
Overstående er selvfølgelig korrekt, men ofte er 32bit drivere kompatible med 64bit systemer.
Avatar billede Thingo Nybegynder
24. februar 2014 - 11:24 #5
Medmindre du har noget gammelt software der bare ikke kan med 64 bit (google det) Så skal du for ALT i verden installere 64 bit ellers kommer du til at ligge inde med 4 gb ram som Windows ganske enkelt ikke aner er der og dermed kan du ikke bruge dem.
Avatar billede torben lind Forsker
24. februar 2014 - 17:16 #6
Hej kurt54 og Thingo,kan I også lægge et svar som shako har gjort,så jeg kan få uddelt nogle point til jer alle 3.
Mange tak for input og jeg har besluttet at kører 64 bit.
Torben
Avatar billede kurt54 Ekspert
25. februar 2014 - 15:11 #7
Det levende søkort 2002 er et eksempel der ikke dur på 64 bit - det er 32 bit - med enkelte moduler i 16 bit. Det kører udmærket på 32 bit.
Avatar billede torben lind Forsker
25. februar 2014 - 15:11 #8
Hej shako.
Jeg har ikke glemt dig,men jeg venter lige et par dage for at se om kurt54 og Thingo lægger et svar,ellers får du point.
Torben
Avatar billede torben lind Forsker
26. februar 2014 - 07:53 #9
Hej Thingo
Hvis du er intresseret kan du lægge et svar idag ellers vil jeg give shako og kurt54 point imorgen.
Torben
Avatar billede torben lind Forsker
27. februar 2014 - 15:51 #10
Hej kurt54 og shako.
Mange tak for hjælpen,som sagt har jeg inst. 64 bit vers. og det kører peferkt.
Torben