Avatar billede dyrlund79 Nybegynder
23. februar 2014 - 16:28 Der er 8 kommentarer

NAS opsætnings problem

Hej jeg har fornyligt købt en ny NAS server D-link 320DNS hedder modellen men jeg kan ikke finde den på mit netværk:(. Der medfølger en installations cd til NASen hvor den skal kunne ses under "forbundne enheder" men det gør den ikke ! Jeg har en trådløs router med 4-5 porte hvor NAS sidder i en af portene og så kører det igennem en Powerline adapter som også er tilsluttet en port i den trådløse router og i stikkontakten. Den sidste
powerline adapter er ved siden af mit pc på et kontor så
tilslutning må være ok og internet ok. Jeg kan ikke ikke
lure hvorfor man ikke kan se den NAS server, jeg synes jeg har prøvet alt måske er der en konflikt et sted? Håber i kan hjælpe

styresystem er Windows 7
Avatar billede CRKrogh Ekspert
23. februar 2014 - 18:13 #1
Hej.

  Prøv at tilkoble din PC til en port i din router og start installationen igen?

De bedste hilsner
Avatar billede dyrlund79 Nybegynder
23. februar 2014 - 18:21 #2
Hej så kan jeg godt installere NAS serveren
på den måde men når laver det om sådan
som jeg vil have det virker det ikke.
Under denne computer kan jeg se den
men med et rød kryds over
Avatar billede CRKrogh Ekspert
23. februar 2014 - 18:42 #3
Selve opsætningen af NAS'et skulle jo også gerne lede igennem en netværksopsætning. Prøv at notere dig den IP#, dit NAS får og ping den fra din PC på den anden side af Powerline-adapteren?
Avatar billede dyrlund79 Nybegynder
23. februar 2014 - 21:21 #4
Jeg kan gode finde ip adressen på NAS server
fra pc sådan som tilslutningen er nu på
netværk - hvad gør jeg med selve den ip
Adresse jeg får fra NAS server ?
Avatar billede CRKrogh Ekspert
24. februar 2014 - 21:54 #5
Hej igen.

  Lad os sige, at dit NAS hedder 192.168.1.128. Så åbner du en kommandoprompt og skriver:

C:\Ping 192.168.1.128

Nu skulle den gerne svare med fire svartider?
Avatar billede dyrlund79 Nybegynder
25. februar 2014 - 11:23 #6
jeg har prøvet med et lille program der hedder ip scanner
den finder min NAS server derefter har jeg prøvet at ping ip
adressen på den og gir mig følgende resultat :

pinger 10.0.0.17 med 32 byte data
4 x svar fra 10.0.0.29 modtagervært ikke tilgængelig

ping statistikker for 10.0.0.17
pakker: sendt = 4, modtaget = 4, tabt = 0 (0% tab)

Under "Denne Computer" nederst står der "netværksplacering (1)"
og så kan man se NAS server med et rødt kryds på.
Avatar billede dyrlund79 Nybegynder
25. februar 2014 - 13:57 #7
lige en opdate jeg har lige prøvet at køre et internet kabel i router og direkte i pc unden powerline adapter - den finder ikke NAS tror sku den router(telenor) gør et eller andet så der ikke kan skabes forbindelse:( ville det hjælpe og købe en power adapter mere og køre NAS direkte i så jeg har 3 poweradapter i alt? jeg skulle jo gerne kunne få adgang til min NAS trådløs ved ikke om det kan lade sig gøre :)
06. marts 2014 - 09:45 #8
du skal lige være opmærksom på en ting med dine poweradaptere. hvis ikke de køre på samme strøm gruppe virker de ikke :-).