Avatar billede Slettet bruger
20. februar 2014 - 14:31 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

Hvad gør man når en hacker bruges ens navn til at skaffe dig ind på ens side

Advarsel om fare!

Kategori: Phishing og bedrageri
Trusselsniveau: MEGET HØJ
Beskrivelse: Dette site forklæder sig som reelle websites for at kunne stjæle dine adgangskoder, kreditkortnumre og andre personlige oplysninger. Stedet kan også være et led i forsøg på at lokke dig til frivilligt at betale til kriminelle organisationer.

Sådan skriver Bullguard om det men hvordan stopper man det
Avatar billede milter Ekspert
20. februar 2014 - 15:15 #1
Du skal bare lade være med at åbne siden eller klikke på noget i forbindelse med den.

Prøv at forklare lidt mere om det, f.eks. hvilken side det drejer sig om, og hvordan du er nået frem til den.
Avatar billede Slettet bruger
20. februar 2014 - 16:41 #2
Det er jeg selvfølgelig godt klar over men hvordan får du lukket siden ned.

Du søger på et firma navn og så kommer Bullguard med ovennævnte advarsel.
Avatar billede milter Ekspert
20. februar 2014 - 17:03 #3
Måske har jeg ikke helt forstået dig.

Du søger på et firmanavn i f.eks. Google, og en masse forslag kommer op. Kommer advarslen her, dvs. før du klikker videre på nogen af dem, eller er det først efter, du har åbnet en af siderne?
Avatar billede Slettet bruger
20. februar 2014 - 17:14 #4
før du klikker på siden
Avatar billede milter Ekspert
20. februar 2014 - 17:33 #5
Mener du, at Bullguard bare siger, at alle forslagene fra Google er meget farlige?

Sker det ved søgning på alle firmanavne, eller er det kun et bestemt? Hvad sker der f.eks., hvis du søger på nordea.dk?
Avatar billede Slettet bruger
20. februar 2014 - 18:36 #6
Ja men kan du ikke fortælle mig hvordan man får fjernet sådan en side
Avatar billede milter Ekspert
20. februar 2014 - 19:07 #7
Jeg er stadig lidt forvirret.

Mener du f.eks., at Bullguard siger, at http://www.nordea.dk/ er en falsk side, som ulovligt forsøger at fiske oplysninger fra din computer?

Hvis ja, så vil jeg mene, du har fået et eller andet på din computer, som forklæder sig som Bullguard og på den måde forsøger at få dig til at klikke på et eller andet.

Har du selv installeret Bullguard på din computer?
Avatar billede Slettet bruger
21. februar 2014 - 12:07 #8
Sådan skriver Bullguard om det men hvordan stopper man det - Ja men kan du ikke fortælle mig hvordan man får fjernet sådan en side

Hvad mener du med at fjerne siden. Hvis Bullguard advare om ikke at gå ind på en side, skal man holde sig væk fra siden !
Avatar billede Slettet bruger
21. februar 2014 - 12:50 #9
Ja det er jeg stadig med på men det er dårlig reklame for den pågældende virksomhed at et virus firma bruger deres navn som madding til ulovligheder - hjælp er der ingen der kan komme med et råd.
Avatar billede MADOlsen Forsker
24. februar 2014 - 11:31 #10
#9 Så længe du ikke svarer på, hvad der bliver spurgt om (f.eks.:

Mener du f.eks., at Bullguard siger, at http://www.nordea.dk/ er en falsk side, som ulovligt forsøger at fiske oplysninger fra din computer?)

så er det altså ikke voldsomt nemt at komme med råd...
Avatar billede Slettet bruger
15. juni 2014 - 13:34 #11
opgaven blev ikke løst
Avatar billede kemi66 Nybegynder
15. juni 2014 - 19:54 #12
---------"Advarsel om fare!

Kategori: Phishing og bedrageri
Trusselsniveau: MEGET HØJ
Beskrivelse: Dette site forklæder sig som reelle websites for at kunne stjæle dine adgangskoder, kreditkortnumre og andre personlige oplysninger. Stedet kan også være et led i forsøg på at lokke dig til frivilligt at betale til kriminelle organisationer.

Sådan skriver Bullguard om det men hvordan stopper man det"-------

De fleste herinde, gør faktisk et stort arbejde i at hjælpe andre, det mindste du kunne gøre, var vel at takke for at gøre et forsøg....???

Nok om det, det fremgår ikke, hvilken side der er tale om, men kommentar nr #1
gav dig allerede svaret, såfremt du ikke har trykket på noget link, siden/sitet kan du spære i din Firewall...!!
Avatar billede janmorup Nybegynder
15. juni 2014 - 22:30 #13
Spørger du til hvor/ hvordan man kan anmelde, at nogen hackere misbruger et firma navn til eksempelvis "Fishing"?