Avatar billede gorme Nybegynder
18. februar 2014 - 16:56 Der er 2 kommentarer

Stålet computer igår eftermiddags

Hej

Jeg fik stjålet min computer i går eftermiddags idag går jeg ind og tjekker min facebook aktive sessioner og finder ud af nogle timer efter den er stjålet er åbnet i tønder . Kan se en IP adresse. Er det noget  politiet kan bruge?

Mvh

Anders
Avatar billede Slettet bruger
18. februar 2014 - 17:02 #1
Teoretisk kan politiet se hvem der har den IP adresse, men det er et spørgsmål, om de vi tage sig noget af det. Men du kan da prøve at anmelde det. Hvis det er fra et assylcenter, gør politiet ikke noget. Assylsøgere er beskyttet mod almindelig lov og orden. Det er der flere avis artikler om. Sørgeligt nok.
Avatar billede shako Novice
20. februar 2014 - 12:59 #2
Kun ISP'er kan "spore" IP-Addresser. Politiet kan gå til en ISP med en dommerkendelse og forlange at få udleveret detaljer om en IP-addresse.