Avatar billede Sam-lx Nybegynder
18. februar 2014 - 14:42 Der er 29 kommentarer og
1 løsning

bliver ikke spurgt efter adgangskode efter "slumre" tilstand

Hej,
jeg bruger Win 8.1. Mit problem er at jeg ikke bliver bedt om en adgangskode når computeren starter efter slumre tilstand.
I kontrolpanel/strømstyring/systemindstillinger er der mærket af i "kræv en adgangskolde"

mvh.
Avatar billede MadsHaupt Juniormester
18. februar 2014 - 14:47 #1
Prøv at låse brugeren inde du går fra computeren.
Avatar billede Sam-lx Nybegynder
18. februar 2014 - 14:53 #2
hvis jeg låser brugeren, bliver det bedt om et kodeord.
Avatar billede MadsHaupt Juniormester
18. februar 2014 - 15:02 #3
Du bliver i hvert fald bedt om at skrive koden for at logge på brugeren, var det ikke også det du mindste?.
Avatar billede Slettet bruger
18. februar 2014 - 15:06 #4
Det må kunne slås fra under Kontrolpanel - System og sikkerhed- Strømstyring - Kræv adgangskode, når computeren vågner.
Avatar billede Sam-lx Nybegynder
18. februar 2014 - 15:09 #5
..det jeg ønsker er at  blive bedt om et kodeord når computeren starter efter slumre tilstand.
hvis jeg arbejder på computeren og så forlader den i f.eks. en halv time. Så skal computeren gå i slumre tilstand (det gør den også)
Når jeg så kommer tilbage og vækker computeren, ønsker jeg at blive bedt om et kodeord, før jeg igen kan bruge computeren.
Jeg kan få det til at virke på alle andres computere - undtagen min egen;(
Avatar billede Slettet bruger
18. februar 2014 - 15:14 #6
Avatar billede Sam-lx Nybegynder
18. februar 2014 - 15:17 #7
Den har jeg godt set, men der er jo kryds i feltet med "kræv adgangskode" som jeg jo også ønsker
Avatar billede Slettet bruger
18. februar 2014 - 15:25 #8
18. februar 2014 - 15:27 #9
Tanke: Prøv at slå det FRA -> Genstart -> Slå det TIL igen -> Genstart ...

Og så nu ???
Avatar billede Sam-lx Nybegynder
18. februar 2014 - 19:09 #10
Godt tænkt mht. genstart - desværre virkede det ikke. Til gengæld har jeg gjort en iagttagelse:
For at teste ovennævnte, satte jeg tiden til slumre på 1 minute, og "sluk for skærmen" til 25 minutter. Og så efter 1 minut, skete det ingenting!?

Så problemet er måske i virkeligheden at det er slumre funktionen som ikke virker.
tidligere var slumre og "sluk for skærm" indstillet til samme tid, så jeg troede bare at computeren "slumrende"
Avatar billede Slettet bruger
18. februar 2014 - 19:20 #11
Jeg har lige checket min slumretid. Satte den til 1 minut uden at ændre på skærmtiden. Lod den stå tændt og ubrugt, og efter 1 minut slukkede computeren.
Avatar billede Sam-lx Nybegynder
18. februar 2014 - 20:08 #12
..ja det tyder på at det er slumre funktionen som ikke rigtig virker.
Avatar billede Slettet bruger
18. februar 2014 - 22:05 #13
@Sam-lx Se i din interne post.
Avatar billede Slettet bruger
19. februar 2014 - 12:24 #14
Info til andre. Jeg havde ikke, i intern post, en løsning af spørgsmålet, men forslag til en anden løsning, derfor intern post.
Avatar billede Sam-lx Nybegynder
19. februar 2014 - 17:25 #15
Jeg har fundet en lille work around. hvis jeg tænder for pauseskærmen, bliver jeg bedt om en kode når jeg skal bruge pc'en igen - så står den da ikke ulåst hen.
jeg er stadig interesseret, hvis nogen har et bud. Jeg har efter hånden været langt omkring, men noget har jeg nok overset.
senest har jeg forsøt med at slå IPV6 fra. Jeg og deaktivere wake on lan.
Avatar billede MadsHaupt Juniormester
19. februar 2014 - 19:02 #16
Jeg må ærligt indrømme at en af grundene til at jeg havde svært ved at hjælpe var at jeg alrig har værken prøvet eller brugt Windows 8.
Avatar billede jensenjs Juniormester
20. februar 2014 - 02:59 #17
Hvad med at bruge NETPLWIZ

Tryk [Windows]+[C] for Charms
Vælg søg
Skriv netplwiz
tryk på ikonet netplwiz

Her kan du sætte brugerene, en, flere eller alle til at bruge kode

Er der allerede sat hak i dem så fjern dem
Genstart
Og gør det samme igen men denne gang sæt hak i den eller de brugere der skal bruge kode (sikkert alle)
Avatar billede Sam-lx Nybegynder
20. februar 2014 - 08:09 #18
Der har jeg også være:)
Avatar billede Sam-lx Nybegynder
25. februar 2014 - 10:21 #19
Det ser ud til at problemet i virkeligheden er at computeren ikke kan gå i slumre tilstand - den slukker istedet.
jeg er stadig interesseret, hvis nogen har et løsningsforlag - jeg er efterhånden lidt tom for ideer
Avatar billede MadsHaupt Juniormester
25. februar 2014 - 11:40 #20
Mit bedste råd er i hvert fald og låse brugeren hver gang du går fra computeren.
Avatar billede MADOlsen Forsker
25. februar 2014 - 11:53 #21
#20 Og hvordan hjælper det på spørgers problem med, at computeren ikke kan gå i slumretilstand?
Avatar billede MadsHaupt Juniormester
25. februar 2014 - 12:38 #22
Avatar billede MADOlsen Forsker
25. februar 2014 - 12:43 #23
#22
"computer cannot go to slumretilstand"

Det er sgu godt nok en international søgetekst! :D
Avatar billede Sam-lx Nybegynder
02. marts 2014 - 12:01 #24
#22
Jeg er ved at undersøge om der kan være nogle nye programmer, der har lavet ændringer. Jeg har indstalleret nogle Qnap produkter - måske er det her problemet ligger. jeg vendertilbage når der er nyt.
Avatar billede MadsHaupt Juniormester
02. marts 2014 - 12:09 #25
Sam-lx prøv at afinstaller de programmer og se om det gør noget forskel, hvor har du hentet de programmer?.
Avatar billede Sam-lx Nybegynder
02. marts 2014 - 12:20 #26
Det er nogle programmer fra Qnap, som jeg har indstalleret ifm. opsætningen af en ny Qnap NAS.
Avatar billede MadsHaupt Juniormester
02. marts 2014 - 12:27 #27
Hvilken hjemmeside har du hentet det på?.
Avatar billede Sam-lx Nybegynder
02. marts 2014 - 12:38 #28
Qnap' egen side med tilføjelses programmer - hvad tænker du på?
Det er via et app center fra NAS'en at programmerne er henter.
Avatar billede MadsHaupt Juniormester
02. marts 2014 - 14:48 #29
Hvis du siger det har noget med programmet at gøre, så tænker jeg at du så må have fået noget andet en kun programmet på din computer.
Avatar billede Sam-lx Nybegynder
04. december 2014 - 18:17 #30
Så fandt jeg løsningen! problemt var i virkeligheden, som tidligere opdaget, at pc lukkede ned når den gik i dvale.
Dette skylde tilsyneladende in win update (ved ikke hvilken)
jeg havde både dvale og slumer slået til - det dur ikke! Dvale skal slåes fra. i CMD skriv ; "powercfg.exe /hibernate off"
Nu er det kun "dvale" som er tilgængelig - tilgengæld virker den!