Avatar billede Resonate Nybegynder
18. februar 2014 - 11:06 Der er 4 kommentarer

Raid hdd - Skal de være præcis ens

Hej Eksperter.
Så røg den ene hdd i min nas..(Synology ds712+) :(
Mit spørgsmål er så, skal jeg have fat i en præcis ens hdd. Mærke model osv. Eller kan jeg nøjes med at finde en på samme kapacitet?
Avatar billede squize Nybegynder
18. februar 2014 - 11:37 #1
Hej,

De behøver ikke være ens.
Men alt efter hvilken type raid du kører, så vil du ikke få mere plads end der er på den mindste af dem
Avatar billede chalde Seniormester
18. februar 2014 - 11:56 #2
Men det anbefales alligevel at være samme model.
Dertil, så husk at tjekke deres liste over kompatible drev:
http://www.synology.com/en-global/support/hd/model/DS712+
Avatar billede shako Novice
18. februar 2014 - 13:55 #3
Det er en meget god idé at have dem ens (i det mindste samme mærke) men i teorien er det ligemeget.
Avatar billede CRKrogh Ekspert
18. februar 2014 - 21:17 #4
Husk lige - er diskene ens, så vær sikker på at de er fra forskellige serier, så du undgår at de dør hånd-i-hånd p.g.a. produktions-issues.