Avatar billede ipo Nybegynder
17. februar 2014 - 15:16 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

FreeRip program + konverter

Jeg har brugt FreeRip flere år, har med stor succes rippet/konverteret adskillige CD'er til MP3.

I går skulle jeg så igen rippe - og nu kommer tracks'ene ikke frem når cd'en lægges i. CD en åbnes i et lille vindue af Windows Medie Player, så den bliver altså læst.

Jeg forsøgte at geninstallere programmet, måske var der noget i opsætningen der var hakket forkert af??? men nej, det var uden virkning. Jeg har Windows 8.1  64 bit.

Er der ellers et andet gratis program der kan anbefales? Altså i tilfælde af at jeg ikke får FreeRip til at virke. Jeg er også villig til at købe et program, men det gratis plejer jo at du.

Jeg er også interesseret i et program der kan konvertere wma filer til mp3 - gerne et link, der ikke samtidig forsyner mig med alt muligt andet (f,eks. Ask Toolbar)
Avatar billede claes57 Ekspert
17. februar 2014 - 15:23 #1
er det ikke bare Windows Medie Player, der har hijacket din 'hvad skal ske når cd startes' opsætning?
Kontrolpanel / Standardprogrammer - skift indstillinger for automatisk afspilning - ned til cd'er, Lyd-cd og vælg der FreeRip (burde være på listen når det er installeret).
Avatar billede ipo Nybegynder
17. februar 2014 - 19:08 #2
Det er et ganske godt forslag du der kommer med, mange tak.
Men - FreeRip er ikke på listen, selvom det er installeret.
Avatar billede claes57 Ekspert
17. februar 2014 - 19:21 #3
jeg har så en købt version af http://www.dbpoweramp.com/cd-ripper.htm
hvis du henter den, så er der også en gratis-mulighed - men uden fx mulighed for at skrive id-tags ind selv. http://www.dbpoweramp.com/db-versions.htm

Hvis du vælger 'spørg' i menuen jf #1, kan du så ikke pege den ned til hvor freerip ligger på din maskine?
Avatar billede ipo Nybegynder
17. februar 2014 - 20:01 #4
Nej, FreeRip vises ikke uanset hvad jeg gør.
Du skal foreløbig have mange tak for dit forslag - jeg har ikke mere tid i dag, men afprøver det i morgen, og vender så tilbage.
Avatar billede ipo Nybegynder
18. februar 2014 - 22:14 #5
Jeg har fundet ud af, at jeg bare kan rippe med Windows Media Player, så jeg behøver slet ikke FreeRip programmet
De .wma filer jeg ville konvertere til MP3, er ophavsbeskyttet (tror jeg det hedder)af TDC Play, så det må jeg opgive. Pyt - bare jeg kan rippe.
I skal have mange tak for Jeres forsøg på at hjælpe mig.
M.v.h. Ingelise