Avatar billede ZeBa Ekspert
16. februar 2014 - 03:48 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Fandens larm fra Malware

Hver gang det blokerer et farligt site, kommer der en rædselsfuld lyd, og det er ikke lykkedes mig at finde et sted, hvor man kan slå den fra.
Nogen der ved, hvor man kan gøre det?
Avatar billede ZeBa Ekspert
16. februar 2014 - 03:50 #1
Fandt løsningen
Avatar billede ZeBa Ekspert
16. februar 2014 - 04:14 #2
Og så dog. Nu fik jeg valgt en "tavs lyd", men de meddelelser, som dukker op på skærmen og forhindrer mig i at komme til de funktioner, som de dækker, er næsten lige så irriterende.
Avatar billede 220661 Ekspert
16. februar 2014 - 14:44 #3
ZeBa hvilket program taler du om?
Avatar billede ZeBa Ekspert
16. februar 2014 - 18:08 #4
Malwarebytes Anti-Malware
Avatar billede ZeBa Ekspert
16. februar 2014 - 18:11 #5
Men nu er det holdt helt op med at komme med advarsler....Hvordan kan det mon være?
Avatar billede 220661 Ekspert
16. februar 2014 - 20:42 #6
Jeg kan nemlig ikke erindre at programmet kommer med en lyd når det finder noget??
Der kommer en popup hvis man har det aktiveret,men synes ikke lige jeg kan huske der kommer lyd med. Har også prøvet at kigge efter indstillinger vedr. lyd i programmet, og det kan jeg ikke finde overhoved.
Man kan tjekke af at det ikke skal komme med advarsel, men beskytte alligevel, og den indstilling er den jeg normalt bruger.
Avatar billede ZeBa Ekspert
16. februar 2014 - 22:12 #7
Jeg fandt ud af, at man skal ind i Windows systemlyde og finde en (næsten) "lydløs lyd" derinde. En helt lydløs findes ikke, og jeg kan selvfølgelig ikke få lov at lave en og lægge det ind. Gid F..... havde det s.... system.
Men jeg ville også gerne undgå de popups, de er faktisk dødirriterende, men som jeg skrev, så kommer de ikke mere, og det fatter jeg ikke noget af, for programmet beskytter da forhåbentlig stadig - og indtil i aftes kom de ca. 1 gang i sekundet.
Men hvor finder du den indstilling, du bruger?
Avatar billede 220661 Ekspert
17. februar 2014 - 13:00 #8
Start Malwarebytes, og tryk på beskyttelse.
Fjerne du de to nederste tjektegn vil du ikke få notifikationer, men programmet beskytter stadig.

I samme vindue kan du også deaktivere Filbeskyttelse og beskyttelse af internet sider øverst
Standard indstillingerne er at de begge er aktiverede.
Nogle sider vil ikke loade når der er tjekket af i blokering af internetsider, og her vil jeg sige at fjerner man det tjektegn, skal man være påpasselig med hvad man trykker på, for her får man alle "tilbud" med på skærmen, som andre programmører mener man har behov for på computeren. Programmer der i langt de fleste tilfælde er scam programmer. Så i normale tilfælde vil jeg anbefale den er aktiveret.
Avatar billede ZeBa Ekspert
17. februar 2014 - 13:08 #9
Js, har lige fundet ud af det. Undrede mig bare over, hvad det har med en balloin at gøre.
Avatar billede 220661 Ekspert
17. februar 2014 - 13:15 #10
Ballon-tips er popuop der kommer ved program ikonet :-)
Findes også ved andre programmer. Avast har dem også når programmet er opdateret. Disse kan deaktiveres eller lyden fjernes, hvis dette ønskes i indstillingerne. Jeg har fjernet lyden til opdatering notifikationen.