Avatar billede petey Nybegynder
16. august 2001 - 16:24 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Et kodefrit dvd drev

Jeg skal til at købe et dvd-drev. Er der nogen der kender et internt drev til computeren, som er kodefrit når man køber det ? Eller er der nogen der har et drev de vil anbefale ?
Avatar billede zteven Nybegynder
16. august 2001 - 16:28 #1
lytter
Avatar billede bigdane Nybegynder
16. august 2001 - 17:16 #2
Der findes mig bekendt ingen anbefalelsværdige kodefri DVD drev på markede.
Men med programmet \"code changer\" kan du med få klik ændre regions nummerne til det ønskede før du afspiller din DVD
Avatar billede oak_dk Nybegynder
16. august 2001 - 23:50 #3
Det er næsten ligemeget hvilken DVD du køber. Der findes masser af Firmware til eksempelvis Pioneers DVD105. Så der den gjort regionsfri. Så kommer problemet med softwareafspillerne men der er et lille progra der hedder DVD Region Killer og det virker......
Avatar billede osterbro Nybegynder
18. august 2001 - 12:15 #4
eller et prgram der hedder dvd-genie, det understøtter alle de kendte softwareafspillere der findes. Den kan simpelthen instille næsten alt.

Jeg har selv købt et creative pc-dvd drev, 12xdvd/40xcd. der findes en uofficiel firmware opgradering der fjerne regionskoden.
Har selv prøvet den og den gav ingen problemer.

Dog !!!!! husk at når du ændre en firmware så ryger garantien sig en tur. dvs.
Avatar billede petey Nybegynder
19. august 2001 - 22:38 #5
Tak for hjælpen alle sammen!
Avatar billede sunlock.dk Nybegynder
19. august 2001 - 22:41 #6
Asus laver kun kodefri DVD-drev, bare så du/I ved det ;)

::sunlock.dk::