Avatar billede senzer Nybegynder
15. februar 2014 - 17:30 Der er 6 kommentarer

Computer meget langsomt i opstart

Hej Jeg har lidt problemer med en vens computer. En dag begynte den at loade vildt langsomt når den skulle ind i windows 7 når den var kommet ind kørte den enlig fint nok. Jeg tænkte så at jeg bare skulle formater den. Men dag cden var i og den var ved at loade ind på den. tog det bare vildt langtid.  og har ikke løst problemet. Vi tænkte så at det kunne være hans ssd. så prøvede med en sata hdd det var det samme. og da windows var lagt ind kørte den af H til. goggle chrome havde svært ved at finde sider.

Han havde så en meget dårlig strømforsygning. Jeg har så sat en bedre i for at se om det kunne være det. Men den tager stadig bare rigtig langtid om at loade når man ligger windows ind.

Så tænker jeg det burde jo ikke være ssdén når den ikke loader hurtig ved installation af windows inden man har valgt harddisken?

Er der nogen som har en ide om hvad jeg kan gøre for at finde ud af hvad der er galt.?

AMD 6100 cpu
Asus m5A97 LE 2.0
G skills 8 gb
samsung evo 256gb
Avatar billede Slettet bruger
15. februar 2014 - 17:52 #1
Prøv at se på rammene. Test blokkene 1 af gangen, eller kør et test program http://technet.microsoft.com/en-us/magazine/2008.09.utilityspotlight.aspx
Avatar billede Jernbanemanden12 Nybegynder
15. februar 2014 - 18:02 #2
Er sikker på, at det er ren virus. Du bør downloade programmet "SuperAntiSpywareFree" Det fjerner alt fra cookies, til horsesoftroy. Det er jeg altså stensikker på. MEn du lyder som en der ved ting om pc'er, så det har du jo nok prøvet. Ellers så prøv at geninstallere Windows, det hjælper 80% af gangene. Ellers kan du jo også gendanne dine filer til en tidligere dato. Det hjælper også fra tid til anden. Og vær sikker på, at du ikke har for mange processor kørende i baggrunden, din CPU virker nemlig ret svag. Held og lykke, og håber at du kan bruge dette svar:)
Avatar billede senzer Nybegynder
15. februar 2014 - 18:08 #3
Jeg har self nogen ram i min egen. kunne jo prøve at sætte dem over.

Jernbanemanden jeg har formateret flere gange så tror ikke det er virus. :) endag på flere forskellige harddiske.

Tak for de meget hurtige svar :)
Avatar billede Slettet bruger
15. februar 2014 - 20:18 #4
Nej det lyder slet ikke som virus.

@jernbanemanden: Jeg kan se på dine andre spørgsmål, at du lægger alle dine kommentarer som svar. Det skal man ikke. Svar bruges når der lukkes:http://www.eksperten.dk/faq
16. februar 2014 - 12:01 #5
... er der 'check' på
* alle driver ?
* WindowsUpdate
* Sikkerhedsprogram ?
* ...
Avatar billede senzer Nybegynder
16. februar 2014 - 20:35 #6
alle driver er updatet. windows er help updatet.
han har avast på den.

Nu har jeg prøvet at ligge windows 8.1 ind på den. og den var bare langsom mens den skulle ligge det ind. Men nu da det er lagt ind starter den faktisk helt fint op. og køre rigtig fint inde i windows. Det er jo godt. men hvorfor er den så langsom når den ligger windows ind.

Forresten kom lige i tanke på at bios ikke er updateret. måske det vil gøre en forskel.?`