Avatar billede jami Nybegynder
15. februar 2014 - 12:32 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

site finder

Hej

Er der mon nogen som kan fortælle mig lidt om en malware som jeg tror det er, og hvorledes jeg kan få den væk..

Når jeg går på nettet via firefox, så er der oppe i højre hjørne de tilføjelsesprogrammer som jeg selv har valgt, men i blandt dem, er der også et lille gråt "felt" og når jeg holder curseren over denne, så står der "SITE FINDER" og den kan jeg ikke blive kvit med.

Jeg har set på diverse sider, at denne "site finder" er en aggressiv spy-ware som næsten er umulig at skaffe sig af med - og det er den i sandhed da også - der er tusindvis af forslag til at blive den kvit såsom SEARCH AND DESTROY, ONLINE ARMOR, REVO UNINSTALL, C-CLEANER, og de sidste foreslåede "udrydere" var henholdsvis: YAC, SPYBOT, RESUME REIMAGE REPAIR, som lovede direkte fjernelse - men der er ingen af de nævnte programmer som fjerner dem - de går bare ind og foretager en såkaldt scanning og resultatet er en masse forskellige malware, spyware, og andet skidt, og det fjerner de så (hedder det sig) he he....

Jeg ved ikke rigtigt hvad jeg skal tro på, og ingen af de oven nævnte, kommer med de samme resultater - benævnelsen på de forskellige angreb, er ligeledes vidt forskellige - men det er også lige meget med dem, de gør vel et eller andet, som ikke kun er til fordel for udbyderen selv, men måske også for mig - jeg indrømmer at jeg af og til installere nogle gratis programmer - men det skal jeg nok til at stoppe med, for det må være nogle af disse, som har haft et tilføjelses program som jeg ikke har bestilt.

Så er der nogen som har et forslag til at få bortskaffet denne "site finder" for det må da kunne lade sig gøre uden at skulle han at formatere, det vil jeg så nødigt - det tager uger at få installeret alle programmer igen - der MÅ da være et lige så smart program, som selve SITE FINDER programmet.

Jeg kører med Windows 7 ultimate 64 bit - på en Alienware labtop

med venlig hilsen - John
Avatar billede 220661 Ekspert
15. februar 2014 - 12:42 #1
Ud over det du har prøvet, så kør disse to også:
Hent Malwarebytes Anti-Malware herfra:
http://downloads.malwarebytes.org/mbam-download.php

Installer programmet - når det er gjort skal du lade programmet opdatere sig. Herefter åbner et vindue, hvor du skal flytte prikken til "Kør et fuldstændigt systemscan" - klik på Skan Knappen - lad programmet arbejde.
Når programmet har scannet færdigt tryk på "Vis resultater"  - og herefter marker alle punkter og tryk så  på "Fjern det valgte" - nu åbnes log'en og du skal gemme den et sted, hvor du kan finde den igen. Kopier loggen herind.
Mht.: Vista/Win7/Win8 - HøjreMusseTast - "Kør som Administrator..."

Prøv at hente AdwCleaner her:
http://general-changelog-team.fr/fr/downloads/finish/20-outils-de-xplode/2-adwcleaner
Start programmet, og når det er startet trykker du på [Scan]
Pc scannes, og ved endt scanning skal du trykke på [Clean].
Og derefter (automatisk) genstart...
Tilbage fra genstart kommer en log, som du gerne må kopiere herind.
Mht.: Vista og Windows 7/8 - Højreklik på filen - Kør som Administrator.
Avatar billede 220661 Ekspert
15. februar 2014 - 12:43 #2
Efter kørsel af disse to programmer kør lige en frisk tur med CCleaner bagefter.
Avatar billede 220661 Ekspert
15. februar 2014 - 12:50 #3
Problemet med mange af de programmer du nævner, de finder en hulens masse, og når man så endelig skal fjerne noget med dem, vil de have penge for deres ydelse. Og rigtig mange af disse programmer finder noget der ikke reelt er til stede på computeren. Disse er efter min mening bare scam programmer.
15. februar 2014 - 13:02 #4
<220661> : Ti hi - du kom først med 'pakken' ;-)

Men helt enig !!!
Avatar billede jami Nybegynder
25. februar 2014 - 12:16 #5
K - måtte formattere
25. februar 2014 - 14:19 #6
Hvad var der i vejen med proceduren som nævnt ?
Avatar billede 220661 Ekspert
25. februar 2014 - 17:06 #7
Ja man burde jo vende tilbage, når nævnte var afprøvet?
At formatere pga sådan en ting er jo overkill.