Avatar billede charsikrakur Nybegynder
15. februar 2014 - 11:05 Der er 6 kommentarer

Tilgin HG1311

Jeg har prøvet at følge anbefalingerne på denne side jeg fandt på Google http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=91052

Jeg har siddet siden igår aftes og prøvet at åbne port 80 gateway ud af huset i min Tilgin router fra Bredbånd Nord.

Jeg har taget et screenshot af mine seneste indstillinger, jeg har prøvet forskellige skulle mene at de seneste er det mest rigtige.. Jeg har gjort dette før ved adskillige andre routere, men den her forvirre mig virkelig.
(Sceenshot: https://www.facebook.com/photo.php?fbid=10203268583339466&set=a.10201721056092252.1073741828.1355988763&type=1&relevant_count=1&ref=nf )

Er der ikke en der kan forklare mig hvad jeg skal gøre sådan at andre kan tilgå min webserver ude fra?????

Når jeg går ind på myip.dk får jeg afvide min IP adresse er : 77.68.251.43 og inde i routeren under Status>>Connection står der IP Adress: 172.28.60.153 / 24
Avatar billede charsikrakur Nybegynder
15. februar 2014 - 11:08 #1
Når jeg skriver IP adressen 172.28.60.153 kommer mit router webinterface
Avatar billede charsikrakur Nybegynder
15. februar 2014 - 12:29 #2
Jeg har taget fejl, min router er en Tilgin 2301
Avatar billede double-g Juniormester
16. februar 2014 - 11:57 #3
Det er nemmere at begynde under

"templates"
og definere den forwarding som du skal bruge.

Derefter gå ind under

"portforwarding"
Vælger det interne ip nummer som porten skal forwardes til under "Lan-client"
Vælger den regel du lavede.
Vælger "connection"
klikker "add"

I dit tilfælde er det endda nemmere, da reglen om forwarding af port 80 allerede er oprettet så i stedet for at lave en regel under templates, så vælder du bare "web-server" som regel
Avatar billede double-g Juniormester
16. februar 2014 - 12:19 #4
Njae, det er så forøvrigt ikke helt rigtigt at "web-server" reglen kan bruges, når du både vil forwarde port 80 TCP og UDP, så enten skal du faktisk lave en ny regel under "template" eller også redigere "web-server" reglen og tilføje port 80 UDP
Avatar billede charsikrakur Nybegynder
24. februar 2014 - 01:28 #5
Er det nødvendigt at lave en Udp??

Vil du sende et svar..?
Avatar billede double-g Juniormester
24. februar 2014 - 12:24 #6
Hvis du bare skal have en ganske almindelig webserver kørende, så er det kun nødvendigt med TCP