Avatar billede sonja47 Nybegynder
15. februar 2014 - 02:39 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

Microsoft antivirus

Pludselig kommer flg. frem
Microsoft Security Essentials alert  har fundet kritiske fejl, der ødelægger min computer, og anbefaler at jeg straks klikker på Rens computer
der står flg. + trojan PSW.Win32. launch
              ! HackTool.Win32/Welavate.A
              + Adware.Win32.Fraud

Men jeg har Bullgard antivirus installeret, burde det program ikke have opdaget, hvis det passer, hvad ovenstående påstår.
jeg tør ikke  klikke på noget: " Rens"  før jeg ved, hvad det er jeg klikker på, om det er sikkert?

Windows 7, internet explorer
Avatar billede Jensen DK Novice
15. februar 2014 - 05:57 #1
Du kan lave en systemgendannelse til noget tid tilbage, det sker der ikke noget ved, og så er det aldrig godt at have to antivirus programmer så slet Microsoft Security Essentials.
Avatar billede FinnRasmussen Ekspert
15. februar 2014 - 06:31 #2
Klik ikke på det. Det er fup og svindel og kommer ikke fra Microsoft. Jeg fik samme meddelelse for et par dage siden, og jeg har ikke Microsoft Security Essentials installeret på min PC.
Venlig hilsen
Avatar billede Slettet bruger
15. februar 2014 - 08:01 #3
@silbidor sonja47 har ikke MSE på computeren !
Det er en fup meddeles fra noget malware du sikkert har fået ind på computeren.

Prøv at læse hvad Stephen Boots skriver, ikke mindst nederet i hans indlæg, om at holde tredie parts programmer opdateret. jeg bruger selv Secunia PSI til at holde mine programmer opdateret.
http://secunia.com/vulnerability_scanning/personal/

Det er klogt, at du ikke har klikket på noget fra det falske sikkerhedsprogram/malware.

Og så skulle man måske lige gøre opmærksom på at et antivirusprogram aldrig kan give nok beskyttelse.

Computerworld
http://www.computerworld.dk/art/224170/symantec-antivirus-software-alene-er-ikke-nok

Cert
https://www.cert.dk/artikler/artikler/CW04022011.shtml

Internettet
https://www.google.dk/search?q=Antivirus+Alone+is+Not+Enough&oq=antivirus+&aqs=chrome.3.69i57j69i60j69i65j69i59j69i65j69i60.6397j0j4&sourceid=chrome&espv=210&es_sm=122&ie=UTF-8#q=antivirus+is+not+enough

Et Internet Security program giver bedre beskyttelse.
http://e-gear.dk/bullguard-internet-security-774.html
Avatar billede Slettet bruger
15. februar 2014 - 08:06 #4
@silbidor sonja47 har ikke MSE på computeren !
Jeg skulle måske lige præcisere, meddelesen komme ikke fra MSE.
Avatar billede Jensen DK Novice
15. februar 2014 - 09:04 #5
pixxel hvordan ved du det?
Avatar billede Slettet bruger
15. februar 2014 - 09:18 #6
Ved hvad ?
Avatar billede Slettet bruger
15. februar 2014 - 09:27 #7
UPS jeg glemte at indsætte et link
Prøv at læse hvad Stephen Boots skriver, ikke mindst nederet i hans indlæg, om at holde tredie parts programmer opdateret.

http://answers.microsoft.com/en-us/protect/forum/mse-protect_scanning/mse-alert-potential-threat-details-trojan/5850842b-e754-45bd-875f-87f185222890
Avatar billede Jensen DK Novice
15. februar 2014 - 09:44 #8
pixxel @silbidor sonja47 har ikke MSE på computeren ! hvordan ved du det?
Avatar billede Poko1 Ekspert
15. februar 2014 - 10:11 #9
Det kan nu godt være en melding fra Mse. Forleden dag var der en med en syg Pc. Her han måtte indrømme at han downloadede torents da jeg kunne vise ham et billede af hans Mse.
http://gratisupload.dk/vis_billede/707495/
Avatar billede Slettet bruger
15. februar 2014 - 10:24 #10
#8 jeg fik det vist præciseret.
Avatar billede sonja47 Nybegynder
15. februar 2014 - 14:32 #11
hold da helt op, alle I kloge mennesker, hvad skulle jeg gøre uden jer :)
jeg vil straks prøve nogle af forslagene. Tak.

hvordan er det nu, jeg giver point?
Avatar billede Jensen DK Novice
15. februar 2014 - 14:46 #12
Du beder den eller dem som har løst dit problem om at lægge et svar som du så acceptere.
Avatar billede Poko1 Ekspert
15. februar 2014 - 16:03 #13
Hvis det er den i #9 skal du sætte markering i fundne og trykke på fjern alle
Avatar billede sonja47 Nybegynder
17. februar 2014 - 02:51 #14
tak, jeg prøver nogle af dine forslag, så læg venligst et svar, som jeg kan acceptere.